بازگشت میراث تاریخی بلغارستان از کانادا

دولت کانادا مجموعه‌ای از 21 هزار شیء باستانی مسروقه بلغاری را که به صورت غیر قانونی خارج شده بودند، به این کشور بازگرداند.
کد خبر: ۴۰۸۶۳۰

به گزارش فارس،‌ این آثار شامل صلیب‌هایی متعلق به دوره بیزانس، سوزن‌های استخوانی، داروهای سنتی، کمربندی زینتی، مجسمه‌های عقاب مانند برنزی و مجموعه‌ای از 18 هزار سکه قدیمی متعلق به دوره‌های هلنی و رومی بودند.

به گفته مقامات کانادایی بیشتر این آثار به صورت غیر قانونی از بلغارستان خارج شده و از طریق ایمیل به یک واردکننده کانادایی در مونترال فروخته‌ شده بودند.

معاون وزیر فرهنگ بلغارستان با ابراز خرسندی از بازگشت این آثار گفت: خوشحالیم که کشوری همچون کانادا به خواسته‌هایمان پاسخ داده و میراث تاریخی این کشور را که اهمیت تاریخی فراوانی نیز دارند به ما باز گرداند.

تودور شوبانوف افزود: این گنجینه دوره‌های مختلفی از تاریخ، فرهنگ و تمدن این کشور را بازگو کرده و حجم بسیار زیاد آن نقشی مهم در هدایت باستان‌شناسان برای شناخت بیشتر گذشته بلغارستان ایفا خواهد کرد.

در مراسم اهدای این آثار که در موزه تمدن «گاتینو» در شهر کبک کانادا برگزار شده بود، «ایرینا بوکوا» دبیر کل سازمان یونسکو نیز حضور داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها