بهروز افخمی و مجتبی راعی از سرنوشت فیلم‌های فرزند صبح و صنوبر انتقاد کردند

بی‌مهری به آثار سینمایی با موضوع امام (ره)‌

در حالی که 2 روز پیش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساخته نشدن فیلمی مناسب درباره زندگی امام خمینی (ره) گلایه کرده بود، 2 کارگردان سینمای ایران از بی‌مهری‌هایی که به معدود آثار خلق‌شده در این زمینه صورت گرفته، سخن گفته‌اند. در حالی که سید محمد حسینی گفته بود باید اعتراف کرد نتوانسته‌ایم تصویری مناسب از بنیانگذار انقلاب اسلامی را در قالب فیلم به نمایش درآوریم، ‌مجتبی راعی و بهروز افخمی تاکید کردند که به هیچ وجه از سرنوشت 2 فیلمی که در این ارتباط ساخته‌اند، راضی نیستند.
کد خبر: ۴۰۷۳۹۷

مجتبی راعی، کارگردان فیلم صنوبر (تولید سال 81) که هیچ‌گاه رنگ پرده سینماها را ندید و تنها در قالب مجموعه تلویزیونی به نمایش درآمد، در این ارتباط به ایسنا گفت: برای ساخت این اثر که درباره کودکی و نوجوانی حضرت امام است، مدت‌ها تحقیق و مطالعه کردیم و پس از آن مدت 7 ماه در بیابان‌ها به فیلمبرداری مشغول شدیم که متاسفانه با ندانم‌کاری عده‌ای، فیلم مورد بی‌مهری قرار گرفت و کسی آن را روی پرده ندید. او ادامه داد: در حال حاضر هم طرحی با موضوع زندگی و مبارزات امام خمینی (ره) دارم که با توجه به رنجی که برای ساخت فیلم اول کشیدم، فکر نمی‌کنم توان قرار گرفتن دوباره در آن شرایط را داشته باشم و اگر بخواهم آن را بسازم قطعا سکته خواهم کرد.

راعی درباره طرح جدید خود توضیح داد: این کار با نام «بلندبالا» به 27 سالگی امام (ره) و ماجرای به اجتهاد رسیدنشان مربوط می‌شود. در واقع این کار روایت ارتباط حضرت امام (ره) با مدرس است که البته به هیچ وجه قصد ساختنش را ندارم.

بهروز افخمی هم که از تدوین، موسیقی و نمایش فیلم فرزند صبح در جشنواره فجر پارسال راضی نیست، درباره سرنوشت این اثر گفت: به عروج فیلم به عنوان تهیه‌کننده فیلم پیشنهاد دادم در ازای گرفتن پخش خارجی فیلم، حاضر هستم با هزینه خودم، فیلم را با آخرین استاندارد‌ها بر اساس نسخه تدوین‌شده سیف‌الله داد در خارج از کشور تبدیل به سوپر 35 کنم و آن را اصلاح و برایش موسیقی جدید بسازم که تا به حال جوابی به من داده نشده است.

این کارگردان درباره سرنوشت فیلمش تاکید کرد: تا به حال این کار با یک جور بدخواهی و ندانم‌کاری مواجه بوده و باعث شده دوران ساختش طولانی شود که امیدوارم به بایگانی سپرده نشود و فرصت کنم آن را به طور شایسته به نمایش درآورم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها