وزیر بهداشت خبرداد:

آمادگی ایران برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به بلاروس

وزیر بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی به کشور بلاروس اعلام آمادگی کرد.
کد خبر: ۴۰۷۱۲۰

به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه وحیددستجردی در دیدار با ویکتور ریباک سفیر بلاروس با اشاره به اقدامات بهداشتی درمانی ایران و همچنین دستاوردهای ایران در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: 96 درصد داروهای مصرفی در کشور تولید می‌شود و تنها 4 درصد داروهای مورد نیاز کشور وارداتی است. همچنین 75 درصد مواد اولیه برای تولید 96 درصد دارو را خودمان تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: حدود 85 تا 90 درصد از تجهیزات پزشکی مصرفی در کشور تولید می‌شود و پیشرفت‌های خوبی در زمینه تولید تجهیزات پزشکی پیشرفته مانند دستگاه MRI صورت گرفته است.

وی به فعالیت خانه‌های بهداشتی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران ارتقای سلامتی است و در این زمینه برنامه‌های زیادی را تاکنون اجرا کرده و همچنین برنامه‌های زیادی هم در دست اجراست.

وحید دستجردی نیز با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که پیش از این با کشور بلاروس برای همکاری‌های بهداشتی درمانی امضاء شده بود اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه کشور بلاروس گروهی را تشکیل داده و اسامی کمیته مربوطه را اعلام کرده‌اند. لازم است وزارت بهداشت ایران نیز کمیته‌ای را در این زمینه تشکیل دهد.

به گفته وزیر بهداشت بیشترین درخواست بلاروس آن است که کارخانه‌های داروسازی ایران در بلاروس سرمایه‌گذاری کنند که به این ترتیب قرار شد سازمان غذا و داروی ایران این موضوع را پیگیری کند. کشور بلاروس نیز قول داد حمایت جدی از این کار داشته باشد. وزارت بهداشت نیز از این موضوع حمایت می‌کند. به دنبال اقدامات انجام شده چهارمورد از داروهای ایران در بلاروس به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به جمعیت حدود 10 میلیون نفری بلاروس افزود: کشور بلاروس در زمینه مواد بهداشتی آرایشی فعالیت دارد و علاقمندند این موارد را به کشور ما صادر کنند. در این زمینه لازم است بررسی‌های بیشتری صورت گیرد و این موارد باید با الزامات و قوانین جمهوری اسلامی ایران همراه باشد اما در مجموع به نظر می‌آید این ایران است که می‌تواند اقدامات بهداشتی درمانی را در اختیار بلاروس قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها