فراخوان عمومی برای انتخاب نام جدید واحد پول ملی

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: قرار است برای انتخاب نام واحد جدید پول ملی کشور فراخوان عمومی اعلام شود. منصور واعظی دیروز در گفت‌وگو با «جام‌جم »افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی درباره تغییر نام واحد پولی کشور همزمان با حذف 4 صفر از آن اتفاق نظر دارند.
کد خبر: ۴۰۷۰۶۳

وی در گفت‌وگو با مهر نیز تصریح کرد: از آنجا که ایران اسلامی براساس سند چشم‌انداز 20 ساله نظام تا سال 1404 بایستی در اوج قله‌های اقتصادی، فرهنگی و... قرار گیرد، از همین‌رو تعیین واحد پول جدید می‌تواند قدمی مهم در این جهت قلمداد شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان نکاتی از تاریخچه پول ملی ادامه داد: واحد پول کنونی کشورمان از زمان رضاخان تعیین شده و این در حالی است که واحد پول (ریال) اصلا واحد پول اسپانیایی بوده است.

وی ادامه داد: هر چند اسپانیا هیچ گاه ایران را مستعمره خود نساخت، اما واحد پول آنها را در زمان رضاخان پذیرفتیم و این پذیرش در بعضی دیگر از کشورهای منطقه نیز اتفاق افتاد.دبیر شورای فرهنگ عمومی با بیان گوشه‌ای از تاریخچه واحدهای پول در ایران گفت:این‌که ما واحد پولی را برگزینیم که یادآور عظمت و اقتدار ایران بوده و تحقق چشم انداز انقلاب را تسهیل نماید، امر مهمی است که با انتخاب درست واحد پول در این دوران می‌توانیم به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

واعظی ادامه داد: بعد از بحث های همه جانبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی، همه اعضا بر تغییر ریال به اتفاق نظر رسیدند، حال آن که در مورد جایگزینی این واحد پول همچنان بحث‌هایی در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها