فرشچیان: هنرهای اصیل ایرانی در دانشگاه‌ها آموزش داده نمی شود

استاد محمود فرشچیان بر آموزش هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی تاکید کرد. در دیدار محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس کمیسیون هنر و معماری این شورا با محمود فرشچیان، این استاد نگارگری ایرانی با تاکید بر لزوم توجه به هنرهای سنتی و اصیل گفت: سال‌هاست که نقاشی و دیگر هنرهای مدرن در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، اما هنرهای ایرانی و اسلامی آموزش داده نمی‌شود، در حالی که جوانان فراوانی به این هنرها علاقه دارند.
کد خبر: ۴۰۷۰۵۸

فرشچیان در ادامه گفت: هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی هویت دارند، اما به آموزش و پژوهش آنها توجه نمی‌شود و مرکزی برای تحقیق درباره این هنرها در کشور وجود ندارد.

در این دیدار، مخبردزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با تاکید بر ضرورت ایجاد دانشکده‌ای برای آموزش هنرهای ایرانی گفت: تاسیس این دانشکده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور جدی پیگیری می‌شود و در این زمینه نظرات و راهنمایی‌های استادان و هنرمندان پیشکسوت از جمله استاد فرشچیان راهگشا و موثر خواهد بود.

ایمانی خوشخو، رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این باره تاکید کرد: طرحی را برای راه‌های علمی و عملی حمایت از هنرهای اصیل و ایرانی دنبال می‌کنیم و به این منظور تهیه پیش‌نویس منشور حمایت از هنرهای سنتی و ایرانی از اولویت‌های ماست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها