ادغام میراث‌فرهنگى در وزارت ارشاد مطرح نیست

سید محمد حسینی گفت: بحث ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد تاکنون در دولت مطرح نشده است اما پیشنهاد دهندگان این طرح باید به این نکته توجه کنند که فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه‌های مختلف بسیار متنوع است و اضافه شدن یک سازمان دیگر بسیاری از حوزه را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
کد خبر: ۴۰۶۸۴۷

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس برای ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد اظهار کرد: چنین موضوعی تاکنون در دولت مطرح نشده است و بعید می‌دانم دولت با این پیشنهاد موافق باشد که سازمان میراث فرهنگی از ریاست جمهوری منفک و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره شود.

حسینی تصریح کرد: این طرح برخی از نمایندگان است و باید خودشان در این باره توضیح دهند اما باید به این نکته توجه کرد که فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عرصه‌های مختلف بسیار متنوع است. حتی در بعضی از کشورها همین تشکیلاتی که ما داریم حداقل در دو وزارتخانه اداره می‌شود.

وی افزود: به طور مثال سازمان‌های حج و زیارت، اوقاف و امور خیریه، خبرگزاری جمهوری اسلامی، فرهنگ و ارتباطات اسلامی مرتبط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و از بحث‌های دینی و قرآنی گرفته تا مسوولیت حوزه کتاب، تئاتر، سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و غیره همه اینها با وزارت ارشاد است.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: بنابراین ما خود پیش گام ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد نیستم و باید دید سرانجام این بحث چه خواهد شد.

تلاش وزارت ارشاد برای استفاده از ظرفیت‌های دفاع مقدس در حوزه‌های فرهنگی و هنری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به این که باید بیش از این از ظرفیت‌های فراوان مضامین دفاع مقدس در محصولات فرهنگی و هنری استفاده شود، اظهار کرد: با توجه به تاکیدی که همواره رهبر معظم انقلاب در زمینه استفاده از سرمایه عظیم دفاع مقدس دارند، وزارت ارشاد در تمام عرصه‌ها از شعر پایداری و مقاومت گرفته تا تئاتر، موسیقی و سینما تلاش دارد، آثار در خور توجهی عرضه کند.

حسینی با اشاره به تولید فیلم‌های سینمایی، برگزاری جشنواره فیلم دفاع مقدس و عرضه کتب با مضامین جنگ و دفاع مقدس،گفت: کتاب‌های فراوانی تاکنون با مضامین دفاع مقدس به چاپ رسیده است و بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تا پایان شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس همه کتابخانه‌های کشور به کتاب‌هایی با مضمون دفاع مقدس تجهیز خواهند شد.

وی تصریح کرد: به طور یقین زمانی که کتابی در دسترس جوانان باشد، آنها مطالعه می‌کنند و در جریان بسیاری از اتفاقات رخ داده در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و دفاع مقدس قرار خواهند گرفت.

وزیر ارشاد با اشاره به استقبال خوب مردم به ویژه جوانان از کتاب‌هایی با مضامین دفاع مقدس اظهار کرد: برخی از کتاب‌های مقدس حتی از صد چاپ هم گذشته و بسیار مورد استقبال جامعه قرار گرفته است و این نشان می‌دهد که در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس تا حدودی موفق بوده ایم.

از ظرفیت‌های فراوان حوزه دفاع مقدس بهره کافی نبرده ایم

حسینی در عین حال تصریح کرد: علی رغم کارهای خوبی که در حوزه دفاع مقدس تولید و عرضه شده است اما معتقدیم هنوز از ظرفیت‌های فراوان این حوزه بهره کافی را نبرده ایم و باید سعی کنیم با تولید و عرضه کارهای ارزشمند، نسل جوان را با روحیات، افکار و اندیشه‌های شهدا آشنا کرده تا بتوانند با آنها پیوند برقرار کنند.

وی درباره این که در حوزه سینما هم اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در حوزه سینما کارهایی در خصوص دفاع مقدس تولید شده است اما قطعا کافی نیست. به طور مثال درباره سرداران شهید فیلم‌هایی تولید شده است اما روند تولیدات کند است و باید بیش از این تلاش شود تا محصولات خوبی ارائه دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها