ساخت و ساز در ناهارخوران محدود می شود

معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان گلستان با اشاره به هجوم بی‌سابقه مردم برای ساخت منزل ییلاقی در منطقه ناهار خوران و روستای زیارت گرگان گفت: با اتخاذ تدابیر سختگیرانه، نظارت بر ساخت و ساز در این مناطق بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۴۰۶۸۳۸

به گزارش ایسنا، حسین شعبانی افزود: ساخت و ساز و زندگی در این منازل، سبب افزایش انشعاب‌های غیرمجاز تامین آب از آبشار زیارت شده است که ادامه این روند در آینده، سبب نابودی این آبشار خواهد شد.

وی بر حفظ این آبشار و طبیعت زیبای منطقه تاکید کرد و یادآور شد: به این منظور باید کنترل و نظارت بیشتر بر تنها جاده منتهی به روستای زیارت، از ورود مصالح برای ساختمان‌های غیرمجاز جلوگیری شود.

شعبانی، همچنین با اشاره به شناسایی لودرها و بولدوزرهایی که به اراضی و حریم رودخانه‌ها تجاوز می‌کنند، تاکید کرد: در صورتی که رانندگان و مالکان این ماشین‌آلات مجوزهای لازم را اخذ نکنند، ماشین‌آلات توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی نداشتن متولی کمیسیون ماده 99 شهرداری را یکی از علل افزایش هجوم زمینخواران به عرصه‌های طبیعی در مرکز استان گلستان دانست و از استانداری خواست که با مشخص کردن مجری احکام این کمیسیون در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عرصه را بر زمین خواران تنگ کنند.

شعبانی پیشنهاد کرد: با اختصاص اعتبارات ویژه، اداره منابع طبیعی و محیط‌زیست زمین‌های بالادست و میان دست آبشار زیارت را خریداری و از ساخت و ساز در این عرصه‌ها جلوگیری کنند.

روستای زیبا و خوش آب و هوای زیارت در جنوب گرگان قرار دارد که در سال‌های اخیر با افزایش ساخت و سازها، طبیعت آن در حال تخریب است.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها