آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار سفیر عراق:

ایران برای پیشرفت عراق از هیچ تلاشی فروگذار نیست

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز دوشنبه با محمدمجید الشیخ سفیر عراق در تهران دیدار و در مورد مسائل دوجانبه گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۰۶۱۹۹

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق را مبتنی بر اصل احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر عنوان کرد و گفت: رشد و پیشرفت مردم عراق و رفع محرومیت از این کشور و زندگی مردم در رفاه و در سایه اسلام، خواست ایران است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اتحاد را رمز پیروزی مردم عراق بیان کرد و افزود: آرامش و پرهیز از اختلاف‌های بی‌مورد نیاز امروز مردم عراق است و همه احزاب، مذاهب و قومیت‌ها اگر به این موضوع توجه کنند مشکلات به سرعت حل خواهند شد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اهمیت مردم ایران برای زیارت عتبات عالیات در عراق، تأکید کرد: حضور این زوّار می‌تواند روابط دو کشور را مستحکم‌تر و از جنبه اقتصادی نیز بااهمیت باشد.

وی افزود: علاقه مردم ایران به کمک برای بازسازی اماکن زیارتی در عراق ناشی از عشق و علاقه آن‌ها به اسلام و اهل بیت می‌باشد و امیدواریم مقامات دو کشور در این بخش تلاش کنند تا امور به دور از مسائل سیاسی به نحو احسن انجام پذیرد.

مجیدالشیخ سفیر عراق در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های مردم ایران از ملت عراق بر گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌ها تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها