محققان پروتئینی را کشف کرده اند که می تواند مانع از بروز نارسایی قلبی شود. این کشف شیوه نوینی را برای درمان بیماران قلبی ارائه می دهد.
کد خبر: ۴۰۵۰۸۳

به گزارش ایرنا، محققان نشان دادند که نبود پروتئین PINK1 موجب می شود سلول های قلبی انرژی کمتری تولید کنند.

این کمبود انرژی موجب مرگ برخی از سلول های قلبی می شود از این رو سلول های باقی مانده را مجبور می کند سخت تر کار کنند تا قلب به تپش خود ادامه دهد.این کار موجب می شود سلول های ماهیچه قلب ضخیم می شود و بیماری ای را به وجود می آورد که به آن هایپرتروفی می گویند.

فیسیل بیلیا  مجری این تحقیقات از مرکز قلب پیتر مونک کانادا گفت: تحقیقات ما حاکی از آن است که پروتئین PINK1 کلید مهمی است که مانع از مجموعه رویدادهایی می شود که سوخت و ساز سلول های قلبی را تحت تاثیر قرار می دهند.

پیوند تنها درمان طولانی مدت برای بیمارانی است که دچار نارسایی قلبی هستند اما مدت زمان طولانی برای پیدا شدن یک اهدا کننده مناسب طول می کشد محققان را به فکر یافتن یک شیوه جایگزین برای درمان این بیماران انداخت.

کشف نقش پروتئین PINK1 در بروز نارسایی قلبی می تواند به ارائه درمان های نوینی برای پیشگیری از بروز این بیماری در افراد پر خطر، کمک کند.

این کشف، سازوکار نوینی را برای مبارزه با نارسایی قلبی ارائه می کند. نتایج این تحقیقات در مجموعه مقالات فرهنگستان ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها