رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: خواسته‌های فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی آنچنان که باید، محقق نشده و نیازمند کالبدشکافی است. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور که به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در این دانشگاه حضور پیدا کرده بود،‌ در خصوص اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در سال جهاد اقتصادی، افزود: امسال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده و فهم و چرایی این نامگذاری مهم و قابل توجه است. هر چه روی این موضوع تحلیل عمیق داشته باشیم، آموزندگی بیشتری خواهیم داشت.
کد خبر: ۴۰۰۹۸۹

وزیر سابق کشور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی که در سال 80 مطرح کردند، گفت: خواسته‌های فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی آنچنان که باید، محقق نشده و نیازمند کالبدشکافی است.رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که باید برنامه جامعی برای مبارزه با مفاسد اقتصادی داشته باشیم، تصریح کرد: عواملی که در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی ورود پیدا می‌کنند، باید پاکدست باشند و انگیزه لازم در همه بخش‌هایی که قصد دارند با مفاسد اقتصادی مبارزه کنند، باید یکسان باشند.

وی تاکید کرد: بزرگ‌ترین پرونده‌های مفاسد اقتصادی که اکنون در حال بررسی است، مربوط به افرادی است که در خانواده‌های مسوولان کشور نیستند.رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اسامی حدود 250 مفسد اقتصادی و آخرین وضعیت پرونده آنان، گفت: در این خصوص قوه‌قضاییه بموقع پاسخ خواهد داد، اما آنچه مشخص است، در پرونده این 250 نفر چیزی به نام مفسد اقتصادی موجود نیست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: متاسفانه منتظر این هستیم که فرزند فلان مسوول دولتی آلوده به مفاسد اقتصادی شده باشد؛ اما در این میان، زالوصفتان چند ده میلیارد مفسده اقتصادی انجام می‌دهند که افکار عمومی از شناخت آنها به‏دور است.

پورمحمدی گفت: مطمئنا اسامی افرادی را که در حال حاضر 6 میلیارد به بانک‌ها بدهی دارند، شما نمی‌شناسید.

تغییر ساعات اداری غیرقانونی است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور همانند مجلس شورای اسلامی معتقد است که تصمیم دولت در خصوص تغییر ساعات اداری قانونی نیست.محمدی درباره وزارت ورزش و جوانان گفت: در تاریخ 12 دی‌ماه 89 و با تصویب مجلس شورای اسلامی باید وزارت ورزش و جوانان شکل می‌گرفت و تاخیر از آن، عملی غیرقانونی است.وی افزود: در حال حاضر با ارفاق اعلام می‌کنیم تشکیل این وزارتخانه به زمانی که شورای نگهبان، آن را به تصویب رسانده و در روزنامه رسمی کشور درج شده باید عملی شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه تصریح کرد: در این خصوص سازمان بازرسی کل کشور برای دو سازمان ملی جوانان و تربیت‌بدنی گزارش‌هایی به دادسرای عمومی و انقلاب،‌ دیوان محاسبات و دیوان عدالت اداری ارسال کرده و منتظر است تا این محاکم ، پرونده‌ها را بررسی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها