معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی احمدی‌نژاد، از ذکر جزئیات این نامه خودداری کرد

نامه رئیس‌جمهور به رهبر انقلاب درخصوص وزارت ورزش و جوانان

روز گذشته جلسه هیات دولت با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور و وزرای کابینه برگزار شد و سرانجام بعد از مدت‌ها برخی از اعضای هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات متعدد آنان پاسخ دادند. در میان افرادی که بعد از پایان جلسه به میان خبرنگاران آمدند، لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور بود که از ارسال نامه احمدی‌نژاد به رهبر معظم انقلاب درباره وزارت ورزش و جوانان خبر داد. به گزارش ایسنا فروزنده در حاشیه جلسه هیات دولت گفت که رئیس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب ارسال کرده است، اما از ذکر جزئیات آن خودداری کرد.
کد خبر: ۴۰۰۹۸۸

مجلس شورای اسلامی در روز 12 دی سال گذشته قانون تبدیل سازمان‌های تربیت بدنی و ملی جوانان به وزارت ورزش و جوانان را تصویب کرد و شورای نگهبان در 29 دی، با اعلام عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی، این مصوبه را نهایی کرد.

علی لاریجانی رئیس قوه مقننه نیز یک روز بعد، آن را به عنوان قانون رسمی کشور و در اجرای اصل 123 قانون اساسی برای اجرا به رئیس‌جمهور ابلاغ کرد. با این حال تاکنون مخالفت‌هایی از سوی دولت برای تاسیس این وزارتخانه شده است. در همین باره مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته بود که دولت تشکیل وزارت ورزش و جوانان را به مصلحت نمی‌داند. در پی تداوم این کشمکش،‌ اواخر فروردین بود که معاون اول قوه قضاییه از شکایت رئیس مجلس مبنی بر عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان از سوی دولت، خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی با بیان این‌ که فرآیند اجرایی کشور باید حول محور قانون حرکت کند، از همه دولتمردان و مسوولان خواست تا به اجرای قانون پایبند باشند. وی همچنین با بیان این ‌که «تخلف و نقض قوانین از هیچ مقامی پذیرفته نیست»، تاکید کرد: نامه ارسالی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان از سوی دولت، با جدیت رسیدگی خواهد شد و در این راستا پرونده آن به واحدهای قضایی مربوطه ارجاع شده است.

اینک که هنوز نتیجه شکایت مجلس از دولت مشخص نشده است، فروزنده می‌گوید که رئیس‌جمهور در زمینه تشکیل وزارت ورزش و جوانان به رهبر معظم انقلاب نامه‌ای نوشته است و قبل از هرگونه اقدامی در این خصوص، منتظر نتایج این نامه‌نگاری می‌ماند.

وی افزود: رئیس‌جمهور درباره تشکیل این وزارتخانه نکاتی را مدنظر دارد که در نامه‌ای به رهبر فرزانه انقلاب مطرح کرده و تا اعلام نتیجه این نامه بحث معرفی وزیر برای وزارتخانه ورزش و جوانان مطرح نیست.

پس از اعلام این خبر از سوی فروزنده، محمد‌حسین فرهنگی عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: جایگاه رهبر معظم انقلاب در قانون اساسی کاملا مشخص است و ایشان تدابیرشان را به دولت و مجلس بموقع اعلام می‌کنند.

وی افزود: وقتی هم که ایشان تدابیر را اعلام کردند، همه موظف هستند که آن را رعایت کنند.

عضو هیات‌رئیسه مجلس تصریح کرد: درخصوص وزارت ورزش و جوانان نیز باید گفت که این قانون تصویب و ابلاغ شده است و در حال حاضر هم قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان در مرحله اجرایی قرار دارد.

بررسی‌ افزودن 20 نماینده برای مجلس

وزیر کشور نیز در حاشیه هیات دولت از بررسی افزایش 20 نماینده به تعداد فعلی مجلس شورای اسلامی خبر داد و اعلام کرد که طبق اصل 164 قانون اساسی هر 10 سال باید 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس اضافه شود که ما هم‌اکنون در حال بررسی‌های لازم برای این اقدام هستیم.

به گزارش ایسنا، مصطفی محمدنجار در پاسخ به این سوال که این تعداد نماینده‌ها به کدام شهرستان‌ها و کدام حوزه‌های انتخابیه اضافه خواهد شد؟ گفت: هم‌اکنون نمی‌توان در این‌باره اظهارنظر کرد، باید صبر کنیم تا بررسی‌ها انجام شود.

وزیر کشور درباره خبر کشته شدن بن‌‌لادن نیز گفت: شواهد نشان می‌دهد که این حادثه مشکوک است و روند طی‌ شده و سیر حوادث در این زمینه باید بیشتر بررسی شود. به نظر می‌رسد نظام استکباری می‌خواهد از این مساله بهره‌برداری‌های خود را بکند.

خبرنگاری از وزیر کشور درباره اقدامات دولت در بهبود کیفیت نان با توجه به افزایش قیمت آن پرسید که وی در پاسخ تصریح کرد: کمیته راهبردی از سوی رئیس‌جمهور تشکیل شده تا بر کیفیت نان‌های عرضه‌ شده به مردم نظارت بیشتری صورت گیرد.

مشکل بدهکاران بانکی حل نشود نامشان اعلام می‌شود

همچنین وزیر دادگستری در حاشیه هیات دولت تاکید کرد که اگر مشکل بدهکاران بانکی حل نشود نام آنها اعلام خواهد شد.

سیدمرتضی بختیاری در پاسخ به سوالی در ارتباط با وضعیت پرونده 65 بدهکار بانکی و این که آیا این بدهکاران فقط بدهی آنها مربوط به دولت نهم و دهم است یا مربوط به دولت‌های قبلی نیز است؟ گفت: توضیحات در این ارتباط را آقامحمدی سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام می‌کند.

وزیر دادگستری ادامه داد: در مورد حدود 20 نفر از آنها مشکلات‌شان حل شده و روند طی شده و در مورد تعدادی دیگر از آنها تلاش در حال صورت گرفتن است که مشکل حل شود و اگر حل نشد اسم آنها اعلام می‌شود.

هفته آینده زمان سفر دولت به قم

سفر رئیس‌جمهور به قم موضوعی بود که بقایی معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره آن به خبرنگاران پاسخ داد . به گزارش ایسنا وی درباره سفر استانی هیات دولت به استان قم گفت: طبق برنامه‌هایی که ما پیش‌بینی کرده‌ایم احتمالا این سفر هفته آینده انجام خواهد شد.

بقایی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نظارت بر اموال مسوولان گفت: من حاضرم همه شما را یک شب شام به منزل دعوت کنم البته بدون دوربین بیایید.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید چند هفته پیش شما وعده داده بودید که رئیس سازمان میراث فرهنگی تعیین خواهد شد، چرا تاکنون این اتفاق نیفتاده است؟ گفت: به احتمال زیاد رئیس سازمان میراث فرهنگی در آینده‌ای نزدیک معرفی خواهد شد.

همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران که از او پرسیدند چه کسی معرفی خواهد شد، گفت: مسوولیت معرفی وی با من نیست و باید رئیس‌جمهور این فرد را معرفی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها