ساخت کنتور هوشمند آب با استفاده از خط تلفن ثابت

معاون برنامه ریزی و بهبود مدیریت شرکت آب و فاضلاب خوزستان از ثبت اختراع نمونه آزمایشگاهی و نیمه صنعتی کنتور هوشمند آب با استفاده از خط تلفن ثابت مشترکان توسط این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۸۲۷

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، علیرضا قرینه گفت: هزینه بر بودن قرائت کنتورهای آب و بروز اشکالاتی در کنتور و ثبت رقم آب مصرفی و از طرفی پیشرفت امکانات الکترونیکی و مخابراتی در کشور، ما را بر آن داشت که سامانه‌های سنتی قرائت کنتور را به سامانه‌های دقیق، سریع، صنعتی و با قابلیت ثبت اطلاعات و مانیتورینگ تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح نیاز به مامور قرائت کنتور به صورت دوره‌ای مرتفع خواهد شد و حتی می‌توان سامانه‌هایی را در کنار آن جهت هرچه دقیق تر کردن اطلاعات دریافتی مانند سامانه آمارگیری میزان مصرف و ذخیره اطلاعات مشترکان به طور خودکار، سامانه هشدار دهنده نقص کنتور، سامانه اتوماسیون صدور قبض و ارسال هزینه آب مشترک از طریق شبکه موبایل یا اینترنت قرار داد.

قرینه در پایان خاطر نشان کرد: این طرح با اعتباری افزون بر 190 میلیون ریال و ظرف مدت شش ماه با همکاری جهاد دانشگاهی خوزستان به انجام رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها