معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد گفت: اگر رسانه‌هایمان دغدغه معاش و مساله مالی نداشته باشند، سهم عمده‌ای در جهاد اقتصادی ایفا کرده‌ایم. نشست هم‌اندیشی مدیران مسوول روزنامه‌های سراسری و مدیران عامل خبرگزاری‌های کشور صبح دیروز با حضور محمدجعفر محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد، احسان قاضی‌زاده مدیرکل مطبوعات داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و مدیران مسوول روزنامه‌ها و مدیران عامل خبرگزاری‌ها در مجتمع باغ زیبا برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۳۸۹۵

محمدزاده در ابتدای این برنامه گفت: تعبیر جهاد اقتصادی که رهبر انقلاب به عنوان راهبرد اصلی کشور در سال 90 به کار برده‌اند، از 2 واژه اقتصاد و جهاد ترکیب شده است. همه می‌دانیم که جهاد از فروع دین و واجبات اسلامی و واژه‌ای با پشتوانه‌ای عظیم در فرهنگ اسلامی است. نامگذاری سال 90 با استفاده از این تعبیر نشان می‌دهد که حرکت عظیم اقتصادی کشور در بستر فرهنگی شکل می‌گیرد. این فرهنگ است که به اقتصاد و سیاست، سمت و سو می‌دهد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد ادامه داد: حتی اگر بنا به ملاحظات و مصالحی، تقدم رتبه‌ای را به سیاست و اقتصاد بدهیم، تقدم ارزشی همچنان از آن فرهنگ و مولفه‌های فرهنگی است چرا که نتیجه اقتصاد منهای فرهنگ چیزی جز نظام سرمایه‌داری که مظهر برده‌داری جدید و چپاول و تحقیر ملت‌هاست، نخواهد بود.به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی، محمدزاده همچنین تاکید کرد: تبیین جهاد اقتصادی و مولفه‌های فرهنگی آن در وهله اول، به عهده رسانه‌هاست چرا که رسانه‌ها قادرند جریان اقتصادی کشور را با شاخص عدالت‌خواهی و همگرایی ملی بسنجند و تحلیل کنند.وی در پایان گفت: از رسانه‌های داخلی انتظار می‌رود با برخورد تدافعی و اطلاع‌رسانی شفاف و بهنگام، عملیات روانی رسانه‌های نظام سلطه را خنثی و بی‌اثر کنند. پیشنهاد می‌کنم با همفکری و مشورت مدیران رسانه‌ای حاضر، کارگروهی عملیاتی برای تدوین راهبرد رسانه‌ای جهاد اقتصادی تشکیل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها