رییس جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که آمریکا و غرب درصدد به راه انداختن دعوای ایرانی – عربی ، جنگ شیعه- سنی و اختلاف افکنی بین ملت های منطقه هستند تا از این رهگذر ر‍ژیم ورشکسته و در آستانه سقوط صهیونیستی را نجات دهند و چهره منفور دولت آمریکا را اصلاح کنند.
کد خبر: ۳۹۳۶۵۱

به گزارش ایرنا، ' محمود احمدی نژاد' که روز پنجشنبه در جمع پرشور مردم استان کرمانشاه در ورزشگاه آزادی سخن می گفت، ادعای ' تشکیل دو دولت ' را برای نجات ر‍ژیم صهیونیستی و درهم شکستن جبهه مقاومت خواند و به کسانی که با طراحی های دشمنان در این زمینه همراهی و همکاری می کنند، هشدار داد.

رییس جمهوری ، مشکل دشمنان را برای تحقق این ' فریبکاری پیچیده ' کمبود زمین دانست و اظهارداشت: دشمنان برای حل این مشکل خود درصدد تجزیه اردن هستند و حتی حاضر نیستند بخش هایی از سرزمین اشغالی فلسطین را برای تحقق این فریبکاری اختصاص دهند.

انقلاب اسلامی نقشه های استعمارگران را به هم زد

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع مردم کرمانشاه تصریح کرد: آنان که باید به واسطه جنایت ها و غارت های تاریخی محاکمه شوند، امروز با نقاب و فریبکاری آمده اند تا همان جنایت ها را انجام دهند .
وی خطاب به ملت ایران گفت :‌ اما انقلاب شما نقشه ها را بر هم زد و آنها شعار تاریخی خود را که می خواستند از نیل تا فرات را به تصرف رژیم صهیونیستی درآورند تغییر دادند و به سرزمین فلسطین محدود کردند.
احمدی نژاد افزود :‌ مقاومت شما در 20 تا 25 سال موجب مقاومت ملت های منطقه شد و امکان استقرار یک دولت صهیونیستی در سرتاسر فلسطین وجود ندارد .

وی با بیان اینکه آنها نقشه خود را موقتا عوض کردند و از چهار پنج سال قبل شعار تشکیل دو دولت را سردادند ، گفت : می گویند یک دولت صهیونیستی و یک دولت فلسطینی ، و این شعار برای این است که شعار یک دولت صهیونیستی شکست خورده است .

رییس جمهوری افزود :‌ این شعار برای آن است که بتوانند از ملت های منطقه فرصتی برای تجدید قوای خود ، ایجاد تفرقه و فریبکاری جدید و اصلاح چهره منفور آمریکا بدست بیاورند .

احمدی نژاد با بیان اینکه شعار تشکیل خاورمیانه جدید را در زمان آن رئیس جمهور منفور آمریکا که به جهنم پیوسته سرداد، گفت : هدف آن بود که روابط منطقه را برهم بریزند و رژیم صهیونیستی را از سقوط و اضمحلال نجات دهند .

وی خاطرنشان کرد: فرد قبلی نتوانست و چون چهره ای منفور و زشت در میان ملت ها داشت ، شکست خورد.

رییس جمهوری اضافه کرد: پشت پرده نشینان جنایتکار آمریکا نقشه کشیدند و با فریبکاری سعی کردند چهره ای سرکار بیاورند که به ظاهر طرفدار صلح ، تغییر و مهربانی باشد ، شعار همکاری و همراهی و نفی جنایتهای رئیس جمهور قبلی را بدهد اما همان طرح ها و برنامه های او را درقالبی جدید ادامه دهد .

احمدی نژاد اظهارداشت: اصل روی کار آوردن یک سیاهپوست در آمریکا برای این بود که دل ملت های منطقه ما را رقیق و زمینه سازی کنند تا او با فریب کاری همان نقشه شکست خورده را دوباره احیا کند.

جنایتکارانی که طرفدار مردم شده اند

احمدی نژاد با بیان این که آنهایی که همین امروز در افغانستان و عراق مشغول کشتار مردمند، طرفدار مردم شده اند افزود: کسانی که 50 سال خشن ترین دیکتاتوری ها را بر ملت ها تحمیل کردند یکباره ضد دیکتاتور شدند اما چگونه؟ می خواهند اساس دیکتاتوری را در قالب جمهوری حفظ کنند تا از دل این تحولات، رژیم صهیونیستی را نجات دهند و در مقابل، جبهه مقاومت را در هم بشکنند.

رییس جمهوری به رفتار آنها در لیبی و بحرین اشاره کرد و گفت: در هر یک از این کشورها،‌ منافعشان نجات رژیم صهیونیستی است ولو هزار هزار مردم کشته شوند و شخصیت،‌منافع و حیثیت مردم لگدمال شود.

احمدی نژاد با اشاره به این که آنها به راحتی با موجودیت ملت ها بازی می کنند افزود: آنها به دنبال راه انداختن جنگ شیعه و سنی و دعوای ایرانی عربی هستند و قصد دارند اختلاف میان ملت ها و دولت های منطقه را شعله ورتر کنند و همه اینها برای نجات رژیم صهیونیستی است.

رییس جمهور این فریب ها را بسیار پیچیده خواند و از دولت ها و ملت ها خواست هوشیار باشند.

احمدی نژاد گفت: آنها می خواهند رژیم صهیونیستی را در قالب دو دولت تثبیت کنند اما مشکل دارند چرا که سرزمین فلسطین کوچک است؛ قریب به اتفاق آن را صهیونیست ها گرفته اند و حاضر به عقب نشینی نیستند و اگر بنا شد دولت فلسطین تشکیل شود نیازمند سرزمین است.

وی افزود: چون آنها حاضر نیستند از سرزمین های اشغالی عقب نشینی کنند می خواهند از یک سرزمین دیگر عربی اسلامی به نام اردن ، قسمتی را جدا و دولت فلسطین را در دو سه لکه کوچکی از فلسطین اصلی برپا کنند.

رییس جمهوری این توطئه را خیانت و فریبکاری بزرگ خواند و از دولت ها ، ملت ها و گروه های مقاومت خواست هوشیار باشند و بدانند هر کس کاری کند که توطئه دشمن عملیاتی شود در ذهن ملت ها ، همراه و همکار دشمن و خائن به ملت های منطقه شناخته خواهد شد.

وی ، آزادی، عدالت و تعیین سرنوشت را حق ملت ها خواند و گفت: این موارد باید با قانون، گفتگو، تفاهم و با برنامه عملی شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه هر کس در جهت طراحی های دشمن حرکت کند در ذهن ملت ها به عنوان دشمن ثبت خواهد شد خطاب به طراحان و فتنه گران پشت صحنه آمریکا و همچنین بازیگران جلوی صحنه گفت: شما بازهم اشتباه می کنید و فهم و هوشمندی ملت ها را دست کم گرفتید.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: بدانید که رژیم صهیونیستی به پایان راه رسیده و رفتنی است و 100 تا مثل شما قادر به نجات این رژیم از مرگ حتمی نیستند.

احمدی نژاد تصریح کرد: صهیونیست ها جایی در منطقه ما ندارند و ملت‌ها چهره آمریکا و متحدان آن را شناخته اند.

ی خطاب به استکبار جهانی گفت: برای نجات خود یک راه بیشتر ندارید و آن صداقت، رفاقت و همکاری با ملت‌های منطقه است.

رییس جمهوری تصریح کرد: اگر به فریبکاری و جنایت های خود ادامه دهید، هر کس در منطقه در این حوادث کشته شود، ملت‌ها آن را به حساب سردمداران امریکا و متحدان اروپایی آن خواهند گذاشت و در آینده نزدیک همه آنها را به پای میز محاکمه خواهند کشاند.

احمدی نژاد گفت: امریکایی ها و متحدانش بدانند دوره برده داری، استعمار و چپاول گذشته و ملت ایران پیشاپیش ملت‌های منطقه ایستاده است و حسرت و آرزوی بلعیدن منطقه را به جان و دل شما خواهد گذاشت.

وی افزود: مردم ایران موحد هستند و دل‌های آنها سرشار از محبت و ایمان است و هوشیارانه از حیثیت، منافع و تمامیت ارضی خود با اقتدار دفاع خواهند کرد.

بازی با قیمت ارزها ، فریبکاری اقتصادی غرب

رییس جمهوری اظهارداشت: غربی ها فقط به غارت مخازن ، معادن ، نفت و فرهنگ قناعت نکردند بلکه ساختارهای جدید اقتصادی و سیاسی در دنیا تعبیه کردند که این ساختارها به طور خودکار ثروت ملتها را می بلعد و در جیب سرمایه داران جهانی انباشته می کند.

احمدی نژاد افزود: یکی از آنها تغییرات قیمت ارزهای جهانی است ، یک روز قیمت دلار و یک روز قیمت یورو بالا می رود، بعضی ها فکر می کنند اینها اتفاقات معمولی اقتصادی است اما کسانی که آگاه و مسلط به تحولات اقتصادی هستند دست جنایتکاران، چپاولگران و سرمایه داران جهانی را پشت این می بینند.

رییس جمهور ادامه داد: یکروز قیمت دلار پایین می آید تمام مردم و دولت هایی که در دنیا ذخایر ارزی آنها به صورت دلار است یکباره ضرر می کنند و از جیب آنها برداشته و به جیب سرمایه داران جهانی اضافه می شود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: بازی با قیمت ارز در صحنه جهانی خالی کردن جیب ملتها و دولتهاست، یک جنگ مدرن و فریبکارانه اقتصادی است که جیب ملتها را خالی می کند.

رییس جمهور تصریح کرد: کار دیگری که می کنند کسری بودجه و کمبودهای خودشان را در قالب دارایی های کاغذی و قلابی به دنیا سرازیر می کنند، به حساب بانکی بعضی ها یک صفر اضافه می کنند و در ازای آن کالا، خدمات و ثروت ملت ها را مجانی می برند.

احمدی نژاد اضافه کرد: یک برگ کاغذ چاپ می کنند که 50 تومان هزینه آن است یعنی 5 سنت اما روی آن می نویسند 100 دلار و این را در دنیا پخش می کنند یعنی 50 تومان می دهند 100 هزار تومان از جیب ملتها برمی دارند.

رییس جمهور گفت: آمارها نشان می دهد که دولت آمریکا طی 30 سال اخیر بیش از 30 هزار میلیارد دلار دارایی قلابی به دنیا سرازیر و در ازای آن کالا، معدن، ثروت و خدمات ملتها را به جیب سرمایه داران سرازیر کرده است.

پیام نوروزی اوباما ، خیمه شب بازی صهیونیست ها

رییس جمهوری با اشاره به پیام نوروزی اوباما گفت: شما چه می فهمید نوروز چیست؟ نوروز یعنی مهربانی، پاکی، توحید، گذشت، صله ارحام، نوشدن و زیبا شدن، امید، دعوت به صلح، برادری و آرامش.

وی ادامه داد: در همان پیام نوروزی به ملت ایران توهین و تهدید می کنید و آن چهره زشت خود را از پشت ماسک فریب نشان می دهید.

رییس جمهور گفت: ملت ایران برای حرف ها و موضع‌گیری‌های سردمداران آمریکا که عوامل خیمه شب بازی صهیونیست ها هستند، ارزشی قائل نیست.

ملت ها چهره واقعی امریکا را شناخته اند

رییس جمهوری تاکید کرد: صهیونیست ها جایی در منطقه ما ندارند و ملت‌ها چهره امریکا و متحدان آن را شناخته اند.

احمدی نژاد خطاب به استکبار جهانی گفت: برای نجات خود یک راه بیشتر ندارید و آن صداقت، رفاقت و همکاری با ملت‌های منطقه است.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر به فریبکاری و جنایت های خود ادامه دهید، هر کس در منطقه در این حوادث کشته شود، ملت‌ها آن را به حساب سردمداران امریکا و متحدان اروپایی آن خواهند گذاشت و در آینده نزدیک همه آنها را به پای میز محاکمه خواهند کشاند.

احمدی نژاد گفت: امریکایی ها و متحدانش بدانند دوره برده داری، استعمار و چپاول گذشته و ملت ایران پیشاپیش ملت‌های منطقه ایستاده است و حسرت و آرزوی بلعیدن منطقه را به جان و دل شما خواهد گذاشت.

وی اظهار داشت: مردم ایران موحد هستند و دل‌های آنها سرشار از محبت و ایمان است و هوشیارانه از حیثیت، منافع و تمامیت ارضی خود با اقتدار دفاع خواهند کرد.

ثروت اروپا و امریکا حاصل غارت ملت‌ هاست

رییس جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم کرمانشاه گفت:تمام رفاه و ثروتی که در سراسر اروپا و امریکا انباشته شده حاصل غارت ثروت ملت ها در دوران استعمار کهنه و جدید است.

وی تصریح کرد: نماز تمرین رحمت و محبت است؛ کسی که نماز را با آگاهی می خواند دلش سرشار از عشق و محبت به دیگران است و او تجلی رحمت و رحمانیت خدا می شود.

احمدی نژاد افزود: تصور کنید جامعه ای را که دل‌های آحاد آن سرشار از عشق، محبت و مهربانی به دیگران باشد؛ آن جامعه چه وضعی پیدا خواهد کرد؟

وی با اینکه 'آیا تبعیض، تحقیر، ظلم و جنایتی در آن جامعه واقع خواهد شد؟'، خاطرنشان کرد:همه اینها به خاطر آن است که دل‌های بعضی از عشق و محبت خالی است و نماز آنها متصل به کانون رحمانیت و رحیمیت خدای متعال نیست.
احمدی نژاد تصریح کرد: همه حمدها برای خداست و به سوی او بازمی‌گردد چرا که همه زیبایی‌ها، نعمت‌ها، خوبی‌ها و چشم‌نوازی‌ها از ناحیه خدای متعال است.

وی افزود: مشکل بشر از ناحیه کسانی است که دل به رحمت خدا نداده اند و دل‌های آنها از رحمت و مروت خالی است؛ دلی که از محبت خالی شود جای آن را کینه و گرگ صفتی خواهد گرفت.

احمدی نژاد اضافه کرد: عده ای سیصد سال برده داری کردند یعنی زشت ترین عملی که انسان می تواند مرتکب شود ؛ جوانان، مردان، زنان و کودکان را از خانواده جدا کردند و هزاران کیلومتر دورتر به بیگاری کشیدند.

رییس جمهوری گفت: جنایت هایی مرتکب شدند که آثار آن تا صدها و هزاران سال دیگر در اندیشه، اخلاق و روابط اجتماعی آنها باقی خواهد ماند و هنگامی که با قیام ملت‌ها دوران برده داری به پایان رسید دوران استعمار را شروع و به نام عمران و آبادانی لشکرکشی و سرزمین ها را تصرف کردند ، آنها حتی فرهنگ و تمدن ملت ها را غارت کردند.

احمدی نژاد افزود: در سفری که به یک کشور بزرگ شرق آسیا که بیش از 200 میلیون نفر جمعیت دارد داشتیم، رییس جمهور آن کشور در کاخ ریاست جمهوری که ساختمانی بسیار قدیمی بود از ما استقبال کرد و توضیح داد این ساختمان در سیصد سال قبل به دست سردمداران یک کشور کوچک که یک چهلم یا یک پنجاهم آن کشور بزرگ آسیایی هم جمعیت ندارد ساخته شده است.

رییس جمهوری تصریح کرد: رییس جمهور آن کشور توضیح داد که آنها با لشکرکشی سرزمین ما را تصرف و معادن، مخازن و ثروت، فرهنگ و هویت ما را با زور به نام عمران و آبادی غارت کردند.

احمدی نژاد افزود: امروز وقتی به سرزمین آفریقا سفر می کنید در سراسر آن سرزمین چهره تکیده فقر را در چهره تک تک مردم آن سرزمین مشاهده می کنید.
وی خاطرنشان کرد: گران قیمت ترین معادن دنیا، جنگل ها و ثروت ها در افریقاست اما استعمارگران آمدند به زور مسلط شدند و مردم را در تفرقه، فقر و ناآگاهی نگه داشتند تا فارغ از نظارت ملت ها ثروت آنها را غارت کنند.

ایران در مسیر پیشرفت و سرافرازی

رییس جمهوری با بیان اینکه ' ایران در مسیر پیشرفت و سرافرازی قرار دارد'، خطاب به غربی‌ها گفت: شما یک راه بیشتر ندارید و آن هم دوستی با ملت ایران است.

احمدی نژاد افزود: بدانید که اگر در مسیر دشمنی با ملت ها و ملت ایران حرکت کنید سرنوشت هیچ یک از شما بهتر از صدام و صدامیان نخواهد بود، امروز ایران عزیز در مسیر پیشرفت و سرافرازی است؛ همه در هر جای این سرزمین آسمانی باید دست به دست هم بدهیم و ایران را بسازیم.

رییس جمهوری اظهار داشت: ایران باید در عمران و آبادانی، اقتصاد، فرهنگ، شهرسازی، صنعت و کشاورزی، سیاست و سیاستمداری الگو و نمونه برای همه ملت ها باشد، این شایستگی و توانایی ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: امسال، سال جهاد اقتصادی نامگذاری شده است؛ یعنی همه با هم، همدل و متحد، دست در دست هم، آماده خیزش های بزرگ.

رییس جمهوری گفت: به فضل الهی همه شرایط برای خیزش های بزرگ آماده است، به لحاظ دانش و علم، تخصص، زیربناها، نیروی انسانی، جوانان فهیم، کارآمد، مومن و پاک، و به لحاظ امکانات، انرژی و زیرساخت ها و منابع مالی شرایط کشور مطلوب است.

احمدی نژاد با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم و کار را جلو ببریم گفت: یکی از مهم‌ترین کارهایی که امسال باید آغاز شود برپایی جهاد و نهضت سراسری برای ایجاد اشتغال و ریشه کن کردن بیکاری از سرزمین ایران است.
وی افزود: در سال 89 دولت با کمک کارآفرینان، جوانان و اهالی تلاش و پیکار اقتصادی موفق شد بیش از یک میلیون و ششصد هزار شغل ایجاد کند اما در کشورمان نیاز به شغل بیشتری داریم.

رییس جمهور تصریح کرد: چرا ؟ برای اینکه از یک طرف تا پایان سال 92 سالیانه یک میلیون و دویست هزار جوان وارد بازار کار می شوند یعنی اگر یک میلیون و دویست هزار شغل هر سال ایجاد کنیم فقط ورودی های جدید بازار کار را پاسخ داده ایم.

احمدی نژاد افزود: اما از گذشته حدود دو میلیون و چهارصد هزار بیکار داریم، بعضی ها هم هستند که شغلشان شغل پایداری نیست و شغل در شان و شخصیت آنان نیست و شغلی نیست که بتوانند یک خانواده را به طور کامل مدیریت کنند به همین دلیل دولت تصمیم گرفت دو سال پیاپی سالی دو میلیون و پانصد هزار شغل ایجاد کند تا با کمک جوانان و کارآفرینان و ملت ایران ان‌شاء الله در مدت دو سال، بیکاری از ایران ریشه کن شود.

رییس جمهوری اظهار داشت:دوران جنگ و دفاع مقدس از یکسو صحنه فداکاری ها و مجاهدت های ملت و از سوی دیگر متاسفانه صحنه بهره برداری اندک افراد سودجو بود.

احمدی نژاد افزود: در دوران دفاع مقدس مناطقی مانند کرمانشاه زیر آتش و در حال مقاومت بود اما برخی مناطق دیگر کشور از فرصت دلارهای ارزان هفت تومانی برای سرمایه گذاری استفاده کردند.

رییس جمهوری تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس هم که بساط دلارهای ارزان جمع شد امروز وقت آن است که با توجه ، سرمایه گذاری و اختصاص منابع بیشتر، فاصله جبران شود و استان کرمانشاه به جایگاه ممتاز خود در عرصه سازندگی و عمران دست یابد.

ادامه طرح مسکن مهر، از برنامه های مهم امسال دولت

احمدی نژاد با بیان اینکه ' ادامه طرح مسکن مهر از برنامه های مهم دولت در سال 90 است'، گفت طرح مسکن مهر از طرح هایی بود که با مشارکت گسترده مردم و همکاری های خوب نظام بانکی، سازندگان مسکن و مدیران مربوط آغاز شد و حرکتی نو و امیدبخش را سازمان داد.

وی افزود: مسکن مهر در سالهای 90، 91 و 92 به گونه ای ادامه خواهد یافت که در سال 92 مشکلی به نام مسکن برای هیچ ایرانی وجود نداشته باشدو این اتفاق با همت شما مردم خواهد افتاد.

رییس جمهوری از ادامه هدفمندشدن یارانه ها در سال 90 سخن گفت و اضافه کرد: این طرح از مهمترین طرح های تحول اقتصادی است که دشمنان فراوانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: تمام بدخواهان ایران از اینکه دیدند ملتی هوشمند، متحد و همدل چگونه بزرگترین طرح تحول را با درایت عملیاتی کردند عصبانی و دنبال تخریب و ضربه زدن به این طرح هستند.

احمدی نژاد تصریح کرد:دولت نهم و دهم پایه ای خواهد گذاشت که درآمد نفت و بیت المال به طور مساوی میان آحاد ملت تقسیم شود و حق هرکس در جیب خودش باشد.

وی اظهار داشت: دولت کاری خواهد کرد که هیچ قدرت و فردی تا 100 سال آینده هم نتواند این برنامه را برهم بزند.

رییس جمهوری گفت: این ثروت و پول مال مردم است و باید در جیب مردم و با مدیریت آنها هزینه شود.

احمدی نژادافزود: کسانی که فکر می کنند فرصت سوء استفاده های اقتصادی از آنها سلب شده و فرصت سوء استفاده های سیاسی را از دست داده اند بدانند این مردم پای تحولات اقتصادی و ساختن ایران ایستاده اند و به همه دشمنان ایران تودهنی خواهند زد.

کرمانشاه، نماد فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع مردم کرمانشاه گفت: کرمانشاه مهد مردمانی مومن و انقلابی ، و نماد فرهنگ مقاومت و ایستادگی ملت ایران است.

احمدی نژاد افزود: کرمانشاه دیاری پر رمز و راز از اعماق تاریخ تا امروز است و سرزمینی است که همواره کانون جوشش رحمت، فرهنگ و برکت برای ملت ایران بوده است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: کرمانشاه به لحاظ تمدنی، دیاری دیرین و پایگاه جوشش تمدن و انسانیت و از ذخایر اصلی میراث فرهنگی ایران زمین است.

وی تصریح کرد: کرمانشاه به لحاظ طبیعی سرشار از جاذبه ها و استعدادهای کم نظیر است و به لحاظ انسانی خاستگاه مردان و زنان هوشمند ، عالم، عارف، مجاهد و با اخلاق پهلوانی و انسانی است.

احمدی نژاد اضافه کرد: دیار کرمانشاه دیار مرزهای اندیشه و شرف و ستون محکم و سد مستحکمی در صیانت از موجودیت ، استقلال و تمامیت ایران بوده است.

وی گفت: مردم این دیار در طول تاریخ با عشق ناب و زلال به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدبن عبدالله(ص) و اهل بیت گرامی اش همواره مامن مومنان و مجاهدان و میزبان عاشقان پیامبر و آل پیامبر بوده اند.

رییس جمهوری افزود: مردم کرمانشاه در دوره انقلاب اسلامی نیز حامی مجاهدان و انقلابیون و پیروان اصیل امام و خط امامت و ولایت بوده اند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در دوره دفاع مقدس زیباترین صحنه های مقاومت، ایستادگی و مردانگی، در این دیار متجلی شد و مردان و زنان انقلابی و شجاع در برابر حملات، تجاوزات و زیاده خواهی های دنیای استکبار ایستادند و آرزوی ذره ای عقب نشینی از جانب ملت و پیشرفت از ناحیه دشمن را به دل مستکبران و قلدران جهانی گذاشتند.

رییس جمهوری اظهارداشت: مردم کرمانشاه در برابر حملات بسیار و جنایت های کم نظیر دشمن ایستادند و این خطه را با اقتدار و عزت صیانت کردند ، ایمان، غیرت، جوانمردی و شجاعت از امتیازات ویژه مردم استان کرمانشاه است.

ویژگی های دولت اسلامی

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ' شور، نشاط، عشق، محبت و اخلاق کریمانه در استان کرمانشاه موج می زند'، تصریح کرد: صلابت مردم کرمانشاه به صلابت کوهساران و پاکی و زلالی دلها و ایمان های این مردم به پاکی و زلالی چشمه ساران است.

وی سپس به ویژگی های دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت اسلامی باید به توحید و وحدت دعوت کند و عدالت محور باشد و مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلومان را در دستور کار داشته باشد.

رییس جمهور افزود: این دولت باید آزادگی و آزادی را که ثمره توحید است ترویج و از کرامت ، حرمت و شخصیت انسان ها دفاع کند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دولت باید برادری و محبت را گسترش دهد و به فکر پیشرفت و تلاش کشور باشد گفت: این دولت باید روح امید و نشاط را در جامعه بدمد و اهل زهد، پاکی و خدمت و توجه به مردم باشد.

رییس جمهور افزود: دولت اسلامی باید از عزت ملت و عزت ملی در عرصه های جهانی صیانت کند و به دنبال اقامه نماز به معنای حقیقی آن باشد.

نماز تجلی زندگی انسان و جامعه است

احمدی نژاد، نماز را تجلی زندگی یک انسان و جامعه خواند و گفت: اگر می خواهید ویژگی ها ، روابط اجتماعی و روحیات یک ملت را بررسی کنید باید به نماز آن ملت توجه کنید.

وی با بیان اینکه نماز حلقه اتصال انسان به آسمان و حلقه سعادت ، کمال و تمرین اخلاق و کار برای خداست افزود: کار برای خداست که می ماند رشد می کند و پیشرفت و کمال بوجود می آورد.

رییس جمهوری با بیان اینکه ' کار برای خدا اصل اصالت انسان و نجات و سعادت وی است'، اظهارداشت:در نماز تمرین می کنیم همه کارها برای خدا باشد، و نماز نشانه تکبیر خداست.

وی گفت: خدا از همه قدرت های عالم بزرگتر است و اگر کسی فقط به همین یک جمله ایمان داشته باشد همه سعادت را تجربه خواهد کرد.

رییس جمهوری با بیان اینکه کسی که معتقد باشد خدا از همه قدرت ها بزرگتر است برای قدرت های مادی دنیا ارزشی قائل نیست افزود: نماز تمرین بزرگ شمردن خداست.

احمدی نژاد گفت: کسی که خدا را بزرگ بشمارد بزرگ، عزیز، مقتدر ، شکست ناپذیر ، عالم ، مهربان و خلاق خواهد شد.

رییس جمهور افزود: کاری که به یاد خدا ، برای خدا و در مسیر رسیدن به خدا نباشد شکست خورده است و انسان را به شقاوت می رساند.

اهداف و برنامه های سفر سوم به کرمانشاه

احمدی نژاد با اشاره به تصمیمات گرفته شده در سفرهای استانی دو دوره قبل به کرمانشاه گفت: در این سفرها تصمیماتی گرفته شده که برخی از آنها اجرایی ، برخی در مسیر اجرا و برخی هم ممکن است توقف داشته باشد که در جلسه امروز دولت به آنها رسیدگی خواهیم کرد.

وی افزود : در بخش صنعت کارهای خوبی آغاز و هزار و ششصد میلیارد تومان سرمایه گذاری شد و به بهره برداری رسید.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: طرح های جدیدی هم به ارزش دو هزار و هشتصد میلیارد تومان در دست اجراست که به بهره برداری خواهد رسید.
احمدی نژاد ،کارخانجات کاشی، پتروشیمی، فولاد، پلیمر، کاغذسازی، الیاف تایر و نان صنعتی را از جمله این طرح ها برشمرد و اضافه کرد:در این سفر ، دولت تصمیمات جدیدی خواهد گرفت که در اولویت های اول جوانان استان کرمانشاه بتوانند شغل مناسب و شرافتمند در اختیار داشته باشند.

رییس جمهوری به تصویب طرح های بزرگ و کوچک صنعتی در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی،‌تامین آب ، توسعه مزارع و اصلاح شبکه آبیاری در دستور کار دولت است .

احمدی نژاد با اشاره به این که در بخش عمران شهری و روستایی ،‌طرح های بزرگ و منابع مالی زیادی در بودجه امسال پیش بینی شده است گفت :‌ در بخش حمل و نقل و راه نیز امیدواریم امسال در اجرای طرح راه آهن غرب به کرمانشاه و توسعه ان به سمت مرز خسروی شاهد جهش خوبی باشیم.
وی تصریح کرد: ‌در بخش ورزش ‌،سدها و دیگر طرح ها نیز اخبار خوشی از جلسه هیات دولت خواهید شنید.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش،کرمانشاه را نگین و قلب غرب ایران خواند و افزود:‌ مردم کرمانشاه تا ابد موجب افتخار ملت ایران و نسل های ایرانی خواهند بود و پیشرفت و ساخته شدن کرمانشاه موجب خشنودی همه ملت ایران است .

احمدی نژاد گفت :‌ معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از مردان کرمانشاهی است و به همین سبب به وی اختیار می دهم که در بودجه سال های 90 ،‌91 و 92 و صندوق توسعه ملی ، آنچه استان کرمانشاه ظرفیت دارد از پرکردن این ظرفیت دریغ نکند .

وی از حضور کرمانشاهی ها در همه عرصه های انقلاب تشکر کرد و افزود:‌ هر جا انقلاب نیاز داشت شما پیشگام بودید و هر جا اساس انقلاب ،‌هدف گرفته می شد شما هوشمندانه به صحنه می آمدید و از موجودیت انقلاب ، ایران و خودتان دفاع می کردید .

رییس جمهوری با بیان اینکه استقبال بی نظیر کرمانشاهی ها در این سفر مسوولیت و تعهد دولت را برای خدمت چند برابر کرده است ،‌تاکید کرد: ‌به نوکری شما افتخار می کنم و تا ابد افتخار خواهم کرد .

احمدی نژاد خطاب به جمع پرشور مردم کرمانشاه گفت:‌حضور امروز شما موجب عزت ملت ایران ، امید عدالت خواهان و یاس دشمنان شد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها