رئیس جمهوری در دیدار وزیر تجارت و صنعت سنگاپور با اشاره به این که مردم سالاری فرآیندی درازمدت و زمان بر است ، گفت : دمکراسی امری تحمیلی و دارای یک نسخه نیست و ما بر اساس معیارهای فرهنگی ، دینی و ملی خود
کد خبر: ۳۸۸۲۷
در این زمینه تلاش خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا ، سید محمد خاتمی در این دیدار که پیام نخست وزیر سنگاپور را نیز در آن دریافت کرد، افزود: عزم جدی دولت و ملت ایران پس از انقلاب رفع عقب ماندگی هاست . رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که مردم سالاری گفتمان غالب جهان امروز است و همه کشورها برای آینده بهتر و زندگی در این دنیا نیازمند پذیرش مردم سالاری هستند، خواستار اهتمام تمدنها و ادیان بر نقاط مشترک شد. خاتمی گفت : روح و حقیقت گفتگوی تمدنها تلاش مشترک برای نزدیک کردن تجربه ها و همراهی و اعتماد متقابل به یکدیگر به منظور جبران محدودیت هاست . وی تاکید کرد: ایران به عنوان دروازه ورودی به آسیای میانه و قفقاز دارای شرایط مناسب برای همکاری مشترک با سایر کشورها در این منطقه است . همچنین در این دیدار، وزیر تجارت و صنعت سنگاپور با اشاره به حرکت نوین کشورهای آسیایی برای گسترش مناسبات در عرصه های تجاری و اقتصادی ، اظهار امیدواری کرد: فصل نوینی در روابط پیش روی 2کشور گشوده شود.

کروبی : بیگانگان در سرنوشت ملتها مداخله نکنند

از سوی دیگر، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در دیدار وزیر صنعت و تجارت سنگاپور با اشاره به بحران های موجود در منطقه از جمله اشغال افغانستان ، عراق و فلسطین و تبعات و پیامدهای منفی این روند برای کشورهای منطقه اظهار کرد: تنها راه حل برای پایان دادن به تنشها و برقراری ثبات و آرامش در این منطقه ، خروج اشغالگران و بیگانگان و عدم دخالت آنان در سرنوشت این ملتهاست . به گزارش ایرنا، کروبی گفتگوی ادیان و تمدنها، رعایت حقوق فردی و اجتماعی انسان ها، تعامل و گفتگو با دیگران ، روابط حسنه و احترام متقابل را از اصول اساسی موجود در دین اسلام عنوان کرد و این اصول را برای حکومتی دینی و منتخب از سوی مردم ، اساسی و لازم برشمرد. جورج یونگ بون یو، وزیر صنعت و تجارت سنگاپور نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ تاریخی ، ساختارهای سیاسی و برقرار کردن توازن میان سیاست و مذهب حائز اهمیت خواند و تحولات اقتصادی به وجود آمده در ایران را طی سالهای اخیر، چشمگیر توصیف کرد. وی فعالیت جمهوری اسلامی ایران در روند صلح و توسعه در منطقه خاورمیانه را تجربه ای ارزشمند و بزرگ دانست و با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در 2کشور برای تقویت روابط، آمادگی کشورش را برای گسترش همکاری فی مابین در عرصه های مختلف بویژه اقتصادی اعلام کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها