جای خالی «اخراجی‌ها 3» و «مصائب چارلی» در داوری جشنواره فجر

دیروز با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فجر و بسته شدن پرونده این رویداد، فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین»، «اخراجی‌ها 3» و «مصائب چارلی» که هر سه برای حضور در جشنواره 29 فرم پُر کرده بودند، خبرساز شدند. «جدایی نادر از سیمین» که رکورددار کاندیداهای جشنواره فیلم فجر است، این روزها سازندگانش را مهمان جشنواره فیلم برلین کرده است. آنطور که ایسنا خبر داده، فیلم سه‌شنبه 26بهمن ماه در بخش رقابتی شصت‌و‌یکمین دوره برلین به نمایش درآمده و مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۸۶۵۵۹

«اخراجی‌های 3» و «مصائب چارلی» دیگر فیلم‌های خبرسازی بودندکه به گفته حسن عباسی، عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر اگر به جشنواره می‌رسیدند، می‌توانستند در آرایش جوایز تغییرات اساسی پدید آورند.

فیلم سینمایی «اخراجی‌ها 3» سه‌شنبه در سینماهای استقلال، آزادی، اریکه‌ایرانیان، آزادی و آفریقا در چند سئانس روی پرده رفت و با واکنش‌های مختلف روبه‌رو شد. به گزارش مهر مسوولان مختلف فرهنگی هم در سینمای وزارت ارشاد شامگاه سه‌شنبه «اخراجی‌ها 3» را در ازدحام و شلوغی دیدند، در سینما آفریقا 2000 نفر در سالن 1000 نفری این فیلم را تماشا کردند. در سینما استقلال فیلم‌ در سئانس‌های 16، 22 و 24 با استقبال مردم روی پرده رفت. ده‌نمکی به مهر گفته برای تندتر شدن ضرباهنگ فیلم، اخراجی‌ها 3 برای اکران عمومی 8 دقیقه کوتاه می‌شود. او که فیلمش به داوری نرسیده ابراز امیدواری کرده آرای مردمی جشنواره در روز دهم که «اخراجی‌ها 3» به نمایش درآمده لحاظ شود. علیرضا سعادت‌نیا، کارگردان فیلم «مصائب چارلی» هم با گلایه از عدم نمایش فیلمش برای هیات داوران جشنواره فیلم فجر و اهالی رسانه‌ها جزئیاتی از نحوه این اتفاق را برای ایسنا شرح داده و گفته است: «مصائب چارلی» نخستین اثری بود که به عنوان فیلم‌ اولی به بخش مسابقه سینمای ایران راه پیدا کرد و مسوولان جشنواره تاکید زیادی داشتند که در بخش بین‌الملل هم حاضر باشد. فیلم از شنبه این هفته آماده نمایش شده و اولین بار در سینما فرهنگ روی پرده رفت و در ادامه 4 نمایش دیگر نیز داشت که با استقبال خوبی مواجه شد، اما به بهانه نرسیدن نسخه‌های کپی، آن را برای اهالی رسانه و داوران نشان ندادند. جشنواره دیشب جوایز برگزیدگان خود را اهدا کرد، اما بعید است این اهدای جوایز پایان حواشی این رویداد باشد. تجربه ثابت کرده همیشه تا مدت‌ها پس از اختتامیه «داوری» بحث داغ سینمای ایران است.

رضا استادی ‌‌/‌‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها