طی درگیری‌های 2 روز گذشته در منامه و اطراف آن ، 2 نفر کشته و 20 نفر مجروح شدند

اعتراض شیعیان بحرین سرکوب شد

طی درگیری‌های به‌وجود آمده در روز خشم بین تظاهرکنندگان بحرینی و نیروهای امنیتی این کشور جزیره ای خلیج فارس 2 نفر کشته و زخمی شدند. این درگیری‌ها گرچه روز دوشنبه صورت گرفت، اما تا صبح دیروز استمرار داشت. به گزارش سایت شبکه الجزیره روز گذشته (سه‌شنبه) نزدیک به 2000 نفر مشغول تشییع پیکر یک نفر از کشته‌های روز دوشنبه بودند که دوباره نیروهای امنیتی به جمعیت یورش آورده و در اثر آن یک نفر دیگر کشته و تعدادی زخمی شدند. هنوز اطلاع درستی از تعداد مجروحان در دست نیست.
کد خبر: ۳۸۶۲۷۷

ایسنا به نقل از خبرگزاری آلمان گزارش داد: یک شهروند بحرینی 20 ساله در روستای الدیه در اطراف پایتخت بحرین در پی شلیک گلوله کشته شد. در اولین ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه حدود 20 نفر از جمله زنان و افراد سالمند نیز که در اثر درگیری‌ها مجروح شده بودند به بیمارستان منتقل شدند. درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی در روستاهای مختلف مناطق شمالی بحرین و اطراف پایتخت این کشور صورت گرفت. این تظاهرات به دنبال درخواست گروه‌های مخالف برای برگزاری تظاهراتی تحت عنوان روز خشم در سایت‌های اینترنتی و با هدف انجام اصلاحات در کشور صورت گرفته بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از منامه، شاهدان عینی گفتند درگیری‌های شدیدی در دو منطقه السنابس و الدراز صورت گرفت و پس از آن به منطقه الزنج در حومه منامه کشیده شد و نیروهای پلیس برای متفرق کردن تظاهر‌کنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند. خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد بالگردهای پلیس در آسمان مناطقی از منامه که احتمال تجمع شمار زیادی از تظاهر‌کنندگان بود به پرواز درآمدند و خودروهای پلیس در مناطق شیعه‌نشین مستقر بودند.

فعالان بحرینی از طریق شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرد ه اند به‌رغم سرکوب تظاهرات از سوی نیروهای پلیس بحرین، همچنان به تحرکات خود برای اصلاح و تغییر نظام سیاسی کشور ادامه خواهند داد . سازمان‌دهندگان تظاهرات گفتند که می‌خواهند قانون اساسی بحرین را لغو کرده و آن را با قانونی جدید که کمیته‌ای از شیعیان و اهل تسنن آن را وضع کرده باشند، جابه‌جا کنند.

از دیگر مطالبات معترضان بحرینی انتخاب مستقیم نخست‌وزیر از سوی مردم و آزادی همه زندانیان سیاسی و تحقیق درباره شکنجه آنها در زندان است. پادشاه بحرین هفته گذشته از بیم دچار شدن به سرنوشت همتایان تونسی و مصری خود اعلام کرد که به مناسبت دهمین سال تدوین منشور ملی، مبلغ هزار دینار پس از اجرای مراحل قانونی لازم به هر خانواده بحرینی خواهد پرداخت. در یک اقدام دیگر حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین اعلام کرد دستور عفو 96 نفر از محکومان به حبس در پرونده‌های مختلف سیاسی، امنیتی و... را صادر کرده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها