استفاده از پول ملی ایران و ترکیه در معاملات 2 کشور

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران اعلام کرد: استفاده از لیر و ریال در معاملات ایران و ترکیه تا حدودی اجرایی شده است. به گزارش مهر، محمد نهاوندیان دیروز در همایش ایران و ترکیه در تهران افزود: روابط اقتصادی ایران و ترکیه در یک روند سازنده در حال گسترش است و تصمیمی که در ترکیه طی چند سال اخیر گرفته شد، توانست در گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه موثر باشد.
کد خبر: ۳۸۶۱۴۵

وی تصریح کرد:‌کسری تراز تجاری ترکیه یک موضوع کلان برای استمرار رشد اقتصادی این کشور است و بر همین اساس، تغییری که در سیاست اقتصادی از سوی مقامات این کشور به خصوص بعد از بحران اقتصادی جهانی اتخاذ شد، تصمیم سنجیده‌ای بود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی ادامه داد: در حوزه‌های مختلفی از جمله امنیت انرژی اروپا، روابط ایران و ترکیه می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. بنابراین ارتباط اقتصادی بین این دو کشور بزرگ منطقه می‌تواند در توسعه منطقه‌ای نقش تعیین کننده داشته باشد.

وی اظهار کرد: ظرفیت دیگری که برای ترکیه حائز اهمیت بوده، ارتباط با حوزه بالکان در اروپاست، ضمن این‌که برای ایران نیز ترکیه دروازه ارتباط با بالکان به شمار می‌رود و این موضوع می‌تواند ظرفیت جدیدی را اضافه کند.

وی خواستار سرعت و چابکی در حوزه بانکداری برای نقل و انتقالات وجوه و گشایش اعتبارات اسنادی شد و گفت: علاوه بر حضور بانک‌ها در دو کشور باید بانک مشترک ایران و ترکیه نیز تاسیس شود.

رئیس پارلمان خصوصی ایران گفت: همچنان که در ارتباط با حمل و نقل زمینی اقدامات مناسبی صورت گرفته، باید با حمل و نقل دریایی و هوایی نیز همکاری‌ها را گسترش داد و شرکت‌های مشترک تاسیس کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها