وزیر کار: در صحبت‌های من درخصوص عدم افزایش دستمزد کارگران سوءتفاهم شده است

یارانه نقدی به زودی به 80 هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد

وزیر کار و امور اجتماعی با طفره رفتن از پاسخ صریح به شبهه عدم افزایش حقوق کارگران در سال 90 از افزایش رقم یارانه نقدی به 80 هزار تومان در ماه، در آینده نزدیک خبر داد. در حالی که عبدالرضا شیخ‌الاسلامی چند روز پیش از احتمال عدم افزایش دستمزد کارگران در سال آینده به خاطر مزایایی که قانون هدفمندی یارانه‌ها برای این قشر به همراه می‌آورد، سخن گفته بود، دیروز در حاشیه همایش ملی «کار شایسته»، تیتر روزنامه‌ها را یک سوءتفاهم توصیف کرد، اما همچنان از تکذیب صریح اظهارات خود درباره عدم افزایش حقوق کارگران خودداری ورزید.
کد خبر: ۳۸۶۱۴۳

وزیر کار همچنین از مزایای جدیدی خبر داد که در چارچوب قانون هدفمندی یارانه‌ها به کارگران و سایر اقشار مردم تعلق می‌گیرد و مهم‌ترین آن افزایش قریب‌الوقوع مبلغ یارانه نقدی از 40 هزار و 500 تومان فعلی به 80 هزار تومان در ماه است. وی با اشاره به این ‌که رقم یارانه نقدی بزودی از هر نفر 405 هزار ریال به 800 هزار ریال در ماه افزایش می‌یابد، افزود: هم‌اکنون یک خانوار کارگری حداقل 6 میلیون و 500 هزار ریال (650 هزار تومان) در ماه دریافتی دارد که با کسر هزینه‌های ناشی از آزادسازی قیمت‌ها در برخی از اقلام باز هم حداقل یک میلیون و 500 هزار ریال (150 هزار تومان) برای این خانوار از محل یارانه‌ها باقی خواهد ماند، بنابراین این خانواده نسبت به قبل، از شرایط بهتری برخوردار شده است.

شیخ‌الاسلامی با تاکید بر این موضوع که از سخنان وی تلقی شده است که نمی‌خواهیم حداقل دستمزد سال آینده کارگران را افزایش دهیم، آن را یک شبهه دانست و افزود: ماده 41 قانون کار و بررسی‌های سه‌جانبه آن هم‌اکنون در حال انجام است. وزیر کار و امور اجتماعی گفت: شورای عالی کار در روزهای اخیر نشست‌هایی را در مورد دستمزد برگزار می‌کند و به نمایندگی از دولت نمی‌توانیم به تنهایی تصمیم‌گیری کنیم. وی از احتمال اعلام نرخ حداقل مزد و سایر سطوح مزدی در هفته پایانی اسفندماه امسال خبر داد.

وزیرکار درباره احتمال افزایش نیافتن دستمزد کارگران برای سال آینده گفت: به نظر می‌رسد سوء‌تفاهمی در خصوص عدم افزایش دستمزد کارگران در صحبت‌های من شده است. وی با اشاره به این‌که هدفمندی یارانه‌ها نمی‌تواند عامل افزایش دستمزد سال آینده باشد، تاکید کرد: بررسی وضعیت بازار و قیمت‌ها نشان می‌دهد، قیمت‌ها به سوی ثبات یا سیر نزولی حرکت می‌کند، بنابراین معیشت کارگران نه تنها تضعیف نشده است، بلکه در جهت بهبود هم گام برمی‌دارد.

نیمه اسفند، دور جدید نام‌نویسی برای یارانه

در همین حال، وزیر رفاه و تامین اجتماعی از آغاز دور جدید نام‌نویسی برای دریافت یارانه‌های نقدی در نیمه اسفند خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، صادق محصولی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: سایت وزارت رفاه و تامین اجتماعی «رفاهی» تا 15 اسفند برای نام‌نویسی از متقاضیان جدید باز می‌شود.

وی اضافه کرد: البته سایت مرکز آمار زودتر از این تاریخ باز می‌شود. محصولی در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه دوره‌های قبل برای کسانی که بتازگی نام‌نویسی کنند پرداخت خواهد شد، گفت: یارانه‌های قبلی به این افراد تعلق نمی‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها