مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد:

یکسان‌سازی تعرفه زایمان طبیعی و سزارین

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی با اشاره به افزایش آمار سزارین در کشور، بر یکسان سازی تعرفه زایمان طبیعی و سزارین تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۵۷۷۶

به گزارش مهر، فاطمه زعفرانی با اشاره به اینکه آمار سزارین در کشور رو به افزایش است و این امر یکی از مشکلات مهم در حوزه زنان و زایمان است گفت: یکسان سازی تعرفه زایمان طبیعی و سزارین می تواند راهکاری مهم در کاهش این آمار به شمار آید.

وی افزود برای برگشت به زایمان طبیعی نیاز به فرهنگ‌سازی است و تصویب قوانینی در این راستا ضرورت دارد.
 
مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی  با اشاره به برگزاری همایش حاکمیت خدمات بالینی در زایمان افزود: در رابطه با تثبیت سند سیاست ارتقای خدمات مامایی پیش نویسی تهیه شده تا نقش ماما در حوزه بهداشت و درمان تبیین و بازنگری شود.
 
وی افزود: با تشکیل کارگروه تخصصی و مشارکت کمیته کشوری مامایی، اداره سلامت، تنظیم خانواده و معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعال شده اند تا سند راهبردی آن را  تهیه کنند.
 
زعفرانی با اشاره به مصوبات نقش ماما در ارتقای سلامت زنان در سه بخش بهداشت، درمان و آموزش، گفت: آموزش مجازی ماماهای تیم سلامت و ساماندهی وضعیت آنان در تسهیلات زایمانی مناطق محروم از جمله مصوبات این وزراتخانه است.
 
مسئول دفتر مامایی معاونت درمان وزارت بهداشت نیز مشکلات ماماها را مورد اشاره قرار داد و گفت: آموزش مجازی ماماهای تیم سلامت و ساماندهی وضعیت آنان در تسهیلات زایمانی مناطق محروم از جمله مصوبات این وزراتخانه است.
 
فرح بابایی، زمینه سازی ارتقا علمی ماماها در همه مقاطع و فراهم ساختن امکان ادامه تحصیل و تعریف ردیفهای استخدامی مربی عضو هیئت علمی بالینی مامایی برای بخشهای زایمان در بیمارستان را از دیگر مصوبات بخش آموزش وزارت بهداشت عنوان کرد.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها