سایه‌خبر

فرمانده سپاه: فتاح و بذرپاش دوستان ما هستند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد این‌که آیا این موضوع درست است که برخی از افراد معتقدند بنیاد تعاون سپاه به جایگاه افراد برکنار شده توسط دولت تبدیل شده است، گفت: البته هر کسی می‌تواند از این موضوع یک برداشتی داشته باشد؛ ولی به هرحال اینها (فتاح و بذرپاش) دوستان و رفقای ما و نیروهای انقلاب هستند. به گزارش مهر، سردار محمدعلی جعفری افزود: فتاح و بذرپاش که به هر دلیلی نتوانسته‌اند با دولت همکاری کنند، در مجموعه سپاه و در جایی که بتوانند نقش موثری داشته باشند، به کار گرفته شده‌اند، لذا نباید به برداشت‌های منفی از این موضوع توجه کرد.سیدپرویز فتاح که در دوره اول ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، مسوولیت وزارت نیرو را برعهده داشت، پس از آن که در ترکیب کابینه دهم قرار نگرفت، سال گذشته توسط سردار جعفری به عنوان جانشین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه منصوب شد و پس از آن هم مهرداد بذرپاش که اخیرا از سمت خود به عنوان رئیس سازمان ملی جوانان توسط رئیس‌جمهور برکنار شد، با حکم سردار جعفری به عنوان قائم مقام بنیاد تعاون منصوب شده است.
کد خبر: ۳۸۵۱۳۶

اتحادیه اروپا در حال بررسی لغو ممنوعیت سفر صالحی به 27 کشور

کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی اعلام کرد که این اتحادیه مشغول بررسی موضوع لغو ممنوعیت سفر علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران به 27 کشور عضو این اتحادیه است.

به گزارش عصر ایران، اشتون که برای شرکت در نشست شورای امنیت به نیویورک سفر کرده بود، افزود:‌‌ دکتر صالحی وزیر امور خارجه است و بحث کنونی این است که معمولا وزرای خارجه از فهرست‌های ممنوعه حذف می‌شوند، زیرا شما باید بتوانید با یک نماینده یا وزیر خارجه که قادر به سفر باشد، ملاقات کنید.

اشتون با اشاره به این‌که وی شخصا بسیار مایل است با صالحی به دلیل نقشی که در برنامه اتمی ایران دارد، ملاقات و گفت‌وگو کند، ابراز امیدواری کرد که انتصاب صالحی به سمت وزیر امور خارجه ایران، نشانه‌ای از تغییر در نحوه مذاکره با ایران باشد.پیشتر اتحادیه اروپا نام علی‌اکبر صالحی را در فهرست افراد تحت تحریم که اجازه مسافرت به کشورهای اتحادیه اروپا را ندارند، قرار داده بود.

گامبیا، مقصد تسلیحات ضبط شده در نیجریه بود

سفیر ایران در نیجریه گفت، مقصد تسلیحات ضبط شده در ماه اکتبر در بندر لاگوس، گامبیا بود و در پی توافقی میان ایران با این کشور واقع در غرب آفریقا ارسال شده بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، حسین عبداللهی، سفیر ایران در ابوجا به خبرنگاران گفت که پس از توقیف محموله تسلیحات در بندر لاگوس، وی با مقامات دولت نیجریه‌ ملاقات کرده است.وی افزود: به آنها به طور رسمی اطلاع دادم که مقصد این محموله نیجریه نبوده؛ بلکه گامبیا بوده است.

سفیر ایران گفت: ارسال این محموله مبتنی بر توافقی است که 3 سال قبل میان ایران و گامبیا امضا شد و این اولین بخش آن محموله نبود؛ بلکه سومین بخش آن بود و من از آنها خواستم به افرادی که از روابط دوستانه ما خرسند نیستند، اجازه ندهند از این حادثه سود ببرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها