اخوان‌المسلمین از رهبر معظم انقلاب قدردانی کرد

دخالت آشکار آمریکا در انقلاب مردمی مصر

مصاحبه رئیس‌جمهور آمریکا با شبکه خبری فاکس نیوز و نارضایتی وی و مقامات کاخ سفید از احتمال روی کار آمدن گروه‌های اسلامی به خصوص اخوان‌المسلمین در نتیجه انقلاب مردمی مصر، دخالت آشکار این کشور را در روند تحولات اخیر در این کشور با هدف جلوگیری یا ایجاد انحراف در این انقلاب نشان می‌دهد؛ اما در حالی که اوباما در جمع خبرنگاران تلاش می‌کند با سخنانش اخوان‌المسلمین را گروهی کم‌تاثیر در جامعه مصر تلقی کرده و نسبت به روی کار آمدن آنان هشدار دهد رسانه‌های غربی نیز برای رودررو قرار دادن این جنبش اسلامگرا با انقلاب اسلامی ایران همه تلاش خود را در روزهای اخیر به کار گرفته‌اند. در چنین شرایطی، کمال الحلباوی، از اعضای اخوان‌المسلمین مصر آب پاکی را روی دست غربی‌ها ریخت و در واکنش به تلاش بی‌.بی.سی که قصد داشت او را به انتقاد از ایران وادارد، گفت: ما از مواضع امام خامنه‌ای قدردانی می‌کنیم.
کد خبر: ۳۸۴۷۱۳

سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان نیز عصر دیروز در گردهمایی گروه‌ها و احزاب ملی و سیاسی لبنان ضمن حمایت از انقلاب مردمی آن کشور اعلام کرد که مصری‌ها طی این مدت نشان دادند که انقلاب‌شان انقلاب آزادگان است. دبیر کل حزب الله اظهار کرد: انقلاب مصر انقلاب همه ملت این کشور است از مسیحی گرفته تا مسلمان و از پیر و جوان و زن و مرد و همه. این یک انقلاب واقعی مردمی است. سیدحسن نصرالله با تاکید بر این‌که حزب‌الله لبنان دخالتی در جنبش مردم مصر ندارد، گفت: با این حال ما احزاب لبنانی که تاریخی طولانی در مبارزه با آمریکا و رژیم صهیونیستی داریم، نمی‌توانیم در کشمکش میان حق و باطل ساکت بنشینیم. وی گفت: گفته می‌شد که انقلاب تونس کار سازمان اطلاعات آمریکا و وزارت دفاع این کشور است، اما باید بگوییم که این‌گونه تفکر در مورد جوانان تونس و انقلاب آنها، یک ستم بزرگ و توهین به درک و شعور جوانان تونس است. وی تصریح کرد: چه کسی باور می‌کند که آمریکا اقدام به سرنگونی نظامی کند که همه جور در خدمت آمریکا و اهداف شوم آن است. دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: آمریکا کاری به هویت سیاسی، مذهبی و استراتژی جانشین مبارک هم در مصر ندارد، بلکه تنها هدف آمریکا این است که جانشین وی با رژیم صهیونیستی رابطه خوبی برقرار کند. وی خطاب به جوانان مصری اظهار کرد: شما امروز جنگ کرامت عرب‌ها را اداره می‌کنید، کرامتی که دیکتاتورهای عرب آن را از بین بردند. ای جوانان مصر، ما چهره شهیدان خود را در لبنان و فلسطین در چهره شهیدان شما می‌بینیم و مقاومت خود را در مقاومت شما می‌بینیم.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: در نهایت تنها می‌توانیم بگوییم که کاش می‌توانستیم با شما باشیم در میدان التحریر و بقیه میدان‌های قاهره، اسکندریه، اسماعیلیه، سوئز و برخی شهرهای این کشور. خدا‌شاهد است که من دوست دارم با شما باشم و خون خود را همانند هر جوان مصری در راه هدف مقدس شما تقدیم کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها