تعدادی از نمایندگان مجلس به محض ورود رئیس جمهور به صحن علنی و دفاع از وزیر پیشنهادی خارجه طی تذکرات آیین نامه ای نسبت به نامه وی به مجلس و بیان یک سری از اختلافات در این نامه و انتشار عمومی آن، انتقاد کردند.
کد خبر: ۳۸۲۷۲۲

به گزارش مهر، دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبحامروز یکشنبه برای دفاع از علی اکبر صالحی وزیر پیشنهادی خارجه وارد صحن مجلس شد.

هنگام ورود رئیس جمهور به مجلس و سلام و احوالپرسی وی با تعداد زیادی از نمایندگان که گرد او جمع شده بودند، 3 تن از نمایندگان طی تذکر آیین نامه‌ای نسبت به عملکرد رئیس جمهور در نامه نگاری به مجلس و بیان اختلافات قوا در این نامه و انتشار عمومی آن اعتراض کردند.

عیسی جعفری نماینده کبودرآهنگ در تذکری اظهار داشت: ایشان طی نامه ای به نمایندگان در بندهای مختلفی شان مجلس را رعایت نکردند.

وی گفت: کشاندن مسائل قوا بین مردم آن هم در آستانه دهه فجر آیا به مصلحت نظام است؟

جعفری خاطر نشان کرد: چه کسی پاسخگوی اتهاماتی است که به مجلس وارد شده است، مردم از ما سئوال می کنند چرا در این نامه قید شده که تصمیمات مجلس بر خلاف رهنمودهای رهبری است مگر غیر از این است که مجلس همواره گوش به فرمان رهبری بوده است.

نماینده کبودر آهنگ ادامه داد: آیا غیر از این است که در نبود رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام اطلاعات غلط به ایشان داده می شود.

وی در بخش دیگری از تذکر خود گفت: قبض گاز یک خانواده 2 نفره 531 هزار تومان صادر شده آیا مگر قرار نبود سقف درآمدهای دولت از آزادسازی یارانه ها بیشتر از 20 هزار میلیارد تومان نشود؟

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان نیز خطاب به لاریجانی اظهار داشت: رئیس جمهور تشخیص داد که خطاب به مجلس نامه ای نوشته و آن را رسانه ای کند اما انتظاری که ما از رئیس مجلس داشتیم این بود که در نطق اولیه خود دفاعی از شأن مجلس داشته باشد.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند اختلاف بین قوا خلاف شرع است و فریضه واجب حفظ وحدت است.

کواکبیان گفت: اعتراض من به شخص جنابعالی است زیرا رئیس جمهور می تواند هر چه می خواهد بگوید شما باید از مجلس دفاع کنید. نفرمایید آخر جلسه در این باره توضیح می دهید ما نمایندگان همه انتظار داشتیم که حداقل دو جمله در این خصوص صحبت می کردید.

لاریجانی در پاسخ به کواکبیان گفت در پایان جلسه و بعد از رای اعتماد در این باره توضیح خواهد داد.

اسدالله عباسی نماینده رودسر نیز با اشاره به تذکرات نمایندگان در خصوص نامه رئیس جمهور به مجلس یادآور شد: امروز جلسه رای اعتماد است و بهتر است از این فضاسازی ها فاصله بگیریم.

وی گفت: رئیس جمهور این نامه را به صورت محرمانه به تک تک ما نمایندگان دادند و ما هم برای آن پاسخ داریم.

عباسی گفت: نیازی به این فضاسازی ها نیست.

بعد از این اظهارات عباسی تعداد زیادی از نمایندگان با گفتن دو دو مخالفت خود را با این اظهارات عباسی اعلام کردند.

لاریجانی نیز در پاسخ به عباسی گفت: همانطور که گفتم در پایان جلسه و بعد از رای اعتماد درباره این موضوع صحبت می کنیم.

این تذکرات در حالی بیان می شد که رئیس جمهور و هیأت همراه وی که جمعی از اعضای هیأت دولت بودند در حال سلام و احوالپرسی با دیگر نمایندگان بودند و نمایندگان معترض از این فرصت استفاده کرده و نسبت به نامه وی به مجلس ابراز گلایه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها