سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا‌) در گزارشی به مناسبت آغاز مسابقات جام ملت های آسیا ، از نمایندگان غرب قاره کهن به ویژه ایران به عنوان تیم هایی یاد کرد که پس از ناکامی در جام جهانی 2010، به دنبال بازگرداندن اعتبار از دست رفته خود هستند.
کد خبر: ۳۷۸۲۹۹

به گزارش ایرنا ، سایت فیفا روز شنبه نوشت، هیچکدام از تیم های غرب آسیا نتوانستند به جام جهانی 2010 راه پیدا کنند ، اما اکنون برگزاری جام ملت ها در این منطقه فرصت خوبی را برای آنها به وجود آورده تا خودی نشان بدهند.

این سایت در ادامه ، افشین قطبی را اولین مربی خوانده است که قهرمانی را هدف قرار داده است.او که تیم تحت رهبری اش برای سومین و آخرین بار در سال 1976 در خاک خود قهرمان آسیا شد ، گفت: فوتبال نقش بزرگی در ایران دارد و قهرمانی در جام ملت های آسیا می تواند به ایرانی های سراسر دنیا انگیزه بدهد.

دستیار سابق «گاس هیدینک» با اینکه تیمش با تیم های عراق مدافع عنوان قهرمانی، کره شمالی و امارات هم گروه شده است، افزود: ما چیزی برای از دست دادن نداریم، چون فاصله بین تیم های آسیایی خیلی کم شده است.تیم عراق حریف آشنایی برای ما است و من انتظار بازی کلاسیکی را مقابل آنها دارم.

سرکو کاتانچ سرمربی تیم امارات یکی از حریفان قطبی نیز گروه چهارم جام ملت ها را گروه بسیار سختی توصیف کرد و گفت: روی کاغذ ما هیچ شانسی نداریم، اما در هر بازی تلاشمان را انجام می دهیم تا به دور دوم صعود کنیم.

سرمربی سابق تیم های اسلوونی و مقدونیه خاطرنشان کرد: اگر صعود کنیم دیگر هیچ فشاری وجود نخواهد داشت و دیگر هر اتفاقی ممکن می شود.

سایت فیفا همچنین از تیم های ژاپن و کره جنوبی به عنوان قدرت های شرق آسیا نام برده است که موفقیت آنها در جام جهانی 2010، انگیزه شان را تقویت کرده است.

آلبرتو زاکرونی سرمربی تیم ژاپن به این سایت گفت: ما توانایی هایمان را در جام جهانی نشان دادیم. ژاپن در رده بندی جهانی بعد از استرالیا قرار دارد و این قدرت ما را نشان می دهد. ما می خواهیم ثابت کنیم که تیم برتر آسیا هستیم.

چو کوانگ رائه سرمربی تیم کره جنوبی نیز با اطمینان وعده داده است، به سال ها انتظار کشورش برای رسیدن به سومین قهرمانی خود در آسیا پایان بدهد.

کره جنوبی در سال های 1956 و 1960 موفق شد به قهرمانی در جام ملت های آسیا برسد.

سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی افزود: قبل از این بیشتر توجه ما به جام جهانی بود اما بعد از درخشش ژاپن، فکر کردیم وقت آن رسیده که جام ملت ها را در اولویت برنامه های خود قرار بدهیم به همین دلیل هدف ما رسیدن به قهرمانی بعد از 51 سال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها