امام جمعه موقت قم :

مذاکرات هسته ای ژنو، حقانیت جمهوری اسلامی را اثبات کرد

امام جمعه قم با اشاره به مذاکرات هسته ای ژنو گفت: این مذاکرات حقانیت جمهوری اسلامی ایران را اثبات کرد و رسوایی دشمنان و استکبار جهانی را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۳۷۲۰۳۷

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) افزود: دشمنان در آستانه این مذاکرات، با ترور دکتر شهریاری دانشمند ایرانی یک رسوایی دیگری را در کارنامه خود ثبت کرده اند، ولی باید بدانند این شهادت ها برای ملت ایران شرافت و نشانه حقانیت است و این اقدام شرم آور دشمنان، به همین دلیل مذاکرات ژنو را به سود ایران تغییر داد.

وی ادامه داد: در زمان اصلاحات دشمنان به دلیل عقب نشینی های بی جا و تاثیرپذیری های مختلفی که مشاهده کرده بودند هر روز حالت تهاجمی تر به خود می گرفتند ولی آنها امروز از موضع ضعف، با جمهوری اسلامی سخن می گویند.

سعیدی بیان کرد: دشمنان ما و استکبار جهانی عوض نشده اند بلکه موضع ما و دولت جمهوری اسلامی تغییر کرده است، مدیریت فوق العاده مرجع عظام و رهبر معظم انقلاب و شجاعت ستودنی رییس جمهوری باعث شده است که در دنیا همه شاهد عظمت و اقتدار ایران اسلامی باشند.

وی ادامه داد: دشمنان در مذاکرات اخیر خود از موضع ضعف گفته بودند که بدون جمهوری اسلامی نمی توان مشکلات منطقه را برطرف کرد.

خطیب جمعه قم با تقدیر از سعید جلیلی نماینده مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: این جانباز با ایمان و مقتدر،با صلابت اعلام کردحقوق مسلم ملت ایران مذاکره کردنی نیست، ایشان در حضور تصویر شهید شهریاری فضای مصاحبه را به نفع کشورمان تغییر داده و دشمنان را به محاکمه کشاند و کاری کرد که مظلومیت و حقانیت جمهوری اسلامی برای دیگران اثبات شود.

سعیدی گفت: امروز شاهد نوعی آشفتگی در کشورهای غربی هستیم و اوضاع شش کشور غربی به هم ریخته و پلیس به جان معترضان افتاده است، اینها همان مدعیان حقوق بشری هستند که دنبال آشوب در ایران بودند.

وی گفت: امروز فتنه گران، بیچاره به کنجی خزیده اند و کسی به حرف آنها گوش نمی دهد و خداوند آشوب را به کشورهای طراحی کننده فتنه انداخته است.

سعیدی با اشاره به اینکه موفقیت ها و پیروزی های ملت ایران مدیون کربلا و عاشورا است، گفت: قیام امام حسین(ع) باعث ماندگاری و پایداری دین اسلام شده است این حماسه بزرگ جلوه های عاطفی و عقلانی برای حفظ دین بود.

وی ادامه داد : ملت هایی که چنین الگویی ندارند با خیال و اوهام برای خود اسطوره می سازند ولی ما الگوهای واقعی مانند امام حسین (ع) را داریم، اوج این الگوها جانبازی در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با تهاجم فرهنگی است.

سعیدی اظهار داشت: شیعیان بدانند ماندگاری دین و مناسبت های مذهبی به خاطر عاشورا و کربلا است، ما در عزاداری های خود باید رنگ عاشورایی، تعبد و ولایتمداری و دین داری داشته باشیم.

امام جمعه موقت قم خاطرنشان کرد: ما باید عشق به نماز، قرآن کریم وتفسیر این کتاب آسمانی را در خود افزایش دهیم، رنگ عاشورا به معنای رنگ شهادت، ایثار و همه چیز را فدای خدا کردن است، شهدای ما از سید الشهدا و جانبازان از قمر بنی هاشم الگوگرفتند.

وی ادامه داد: مردم ایران همه چیز خود را از مکتب عاشورا دارند، همه باید به این مکتب و ارزش های آن پایبند باشیم.

سعیدی گفت:به نمایندگی از مردم از رییس قوه قضائیه به خاطر تلاش برای اجرای احکام و حدود الهی تشکر و از تصمیمات ایشان برای شناسایی، دستگیری و مجازات مفسدان به شدت حمایت می کنیم.

وی همچنین گفت: دشمنان دنبال شکاف، تفرقه و ضربه زدن به ما هستند، آنها با تهاجم فرهنگی و شکست سنگرهای عفاف و حجاب قصد دارند عزت ما را از بین ببرند.

سعیدی با تقدیر از مواضع مراجع عظام تقلید در مباحث فرهنگی گفت: از قوای نظام خصوصا دولت انتظار می رود رهنمودهای مراجع عظام تقلید به عنوان استوانه های نظام را مورد توجه قرار دهند و بدانند نصرت مراجع عظام تقلید نصرت خداوند و دین است.

وی همچنین مباحثی را در اهمیت نماز عبادی سیاسی جمعه نیز ایراد کرد و این تریبون را یک پایگاه مهم اسلامی دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها