در جلسه مجمع تشخیص انجام شد

پایان تدوین سیاست‌های کلی بومی‌سازی فناوری امنیت فضای تبادل اطلاعات

بررسی و تدوین سیاست‌های کلی نظام برای توسعه علوم و بومی‌سازی فناوری‌های امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات (افتا) در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام ، ادامه یافت و علاوه بر 2 بند قبلی تصویب شده، با تصویب 7 بند دیگر، تدوین این سیاست‌ها در قالب یک مقدمه و 9 بند پایان یافت.
کد خبر: ۳۶۹۳۹۵

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه که علاوه بر اکثریت اعضا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کارشناسان مربوطه از سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی، وزارت اطلاعات و سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز حاضر داشتند پس از بحث و بررسی‌های لازم، موارد ذیل به تصویب رسید:

3- ارتقای سطح دانش و ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و صنعتی کشور برای تولید علم و فناوری‌های مربوط به امنیت فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی.

4- ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های مربوط به فناوری‌های مرتبط با امنیت شبکه‌های الکترونیکی و سامانه‌های اطلاعاتی و ارتباطی بر پایه تقویت بومی‌سازی و توانمندی‌های تخصصی در داخل کشور.

5- پایش، پیشگیری، دفاع و ارتقای توان بازدارندگی در مقابل هرگونه تهدیدات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات.

6- تعامل مؤثر و سازنده، همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه‌های دانش، فناوری و امور مربوط به امنیت شبکه‌های الکترونیکی و سامانه‌های اطلاعاتی و ارتباطی با حفظ منافع و امنیت ملی.

7- تعیین نهاد متولی زیرنظر دولت به منظور ساماندهی، هدایت، نظارت و تدوین استانداردهای لازم برای حفظ و توسعه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات و تهیه پیش‌نویس قوانین موردنیاز.

8- فرهنگ‌سازی، آموزش و افزایش آگاهی و مهارت‌های عمومی در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات.

9- در اجرای این سیاست‌ها، هرگونه دسترسی دستگاه‌های حکومتی به اطلاعات خصوصی، حرفه‌ای و تجاری اشخاص ممنوع است. همچنین ورود به حریم خصوصی و حوزه کسب و کار اشخاص نیز ممنوع می‌باشد مگر با اخذ مجوز موردی از مقام قضائی ذی‌صلاح.

گفتنی است مجموعه این سیاست‌ها برای تأیید نهایی، خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها