دولت مصر متعهد به برگزاری انتخاباتی سالم شد

پس از آن که گروه‌های مخالف دولت در مصر نسبت به ادامه روند برگزاری انتخابات ابراز نگرانی کرده و حتی نسبت به احتمال وقوع حوادث خشونت‌بار هشدار دادند، دولت می‌گوید متعهد می‌شود انتخاباتی سالم برگزار کند.
کد خبر: ۳۶۹۱۴۰

حبیب العادلی، وزیر کشور مصر با تاکید بر برخورد با کسانی که دست به قانون‌شکنی می‌زنند، گفت: دولت خود را متعهد می‌داند تمام ضوابط قانونی را رعایت و جریان انتخابات را هدایت کند. وی درعین حال هشدار داد که در مقابل هرگونه تلاش برای خروج از چارچوب فعالیت‌های ‌قانونی طی فرآیند انتخابات پارلمانی مقابله خواهد کرد. انتخابات پارلمانی مصر قرار است روز یکشنبه آینده برگزار شود. با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات فضای سیاسی مصر بشدت ملتهب شده است. جماعت اخوان‌المسلمون مصر می‌گوید تاکنون صدها تن از طرفداران این گروه از جمله تعدادی از نامزدهای این حزب بازداشت شده‌اند.

این گروه می‌گوید نیروهای انتظامی بشدت مانع تبلیغات آنان می‌شوند. 2 روز گذشته این گروه اعلام کرد 55 عضو دیگر این جماعت به اتهام سازماندهی تجمع‌های انتخاباتی بدون مجوز در دادگاه اسکندریه به 15 روز حبس محکوم شدند. اخوان‌المسلمون مصر یاد آورشد با وجود موج گسترده بازداشت و فشارهایی که از سوی دولت علیه این گروه صورت می‌گیرد، به فعالیت‌های خود برای مشارکت و رقابت در انتخابات پارلمانی ادامه می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها