داستان دفاع مقدسی حبیب احمدزاده برنده جایزه «رایتینگ فورج» انگلیس شد

درخشش ادبیات ایران در اروپا

مهرماه امسال و همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس بود که ترجمه انگلیسی کتاب «داستان‌های شهر جنگی»، نوشته حبیب احمدزاده توسط انتشارات مزدا در آمریکا منتشر شد، کتابی که به اعتقاد بسیاری از نویسندگان و منتقدان می‌تواند در سطح جهان حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. حالا با گذشت کمتر از 3 ماه یکی از داستان‌های کوتاه این کتاب برنده یکی از جوایز معتبر کشور انگلستان شده است جایزه‌ای به نام رایتینگ فورج که روز گذشته 3 برگزیده نهایی خود را معرفی کرد. این کتاب که توسط پال اپراکمن ترجمه شده است مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه احمدزاده را با محوریت دفاع مقدس در بر می‌گیرد و در این جایزه داستان «نامه‌ای به خانواده سعد» او به عنوان برگزیده سوم این جایزه معرفی شده است.
کد خبر: ۳۶۵۶۱۲

برگزارکنندگان این مسابقه در سایت خود نوشته‌اند: در بررسی داستان‌هایی از 5 قاره جهان 3 داستان با کیفیت را به علت مفاهیم فوق‌العاده، تنوع عناصر، سبک خوب نگارش و ایجاد جهان داستانی قانع‌کننده به عنوان برنده جوایز این دوره برگزیده‌اند.

جایزه نخست به داگلاس بروتون برای داستان «کوک‌کننده پیانو» The Piano Tuner و رتبه دوم به اندرو اسکات برای داستان I Peel The‌CloudsAway اهدا شده است و در نهایت حبیب احمدزاده هم برای داستان «نامه‌ای به خانواده سعد» A Letter To The Sad Family به عنوان برگزیده سوم این جایزه معرفی شده است و هر سه داستان کوتاه برگزیده هم در سایت این هماورد ادبی قرار داده شده است. این داستان در کتاب «داستان‌های شهرجنگی» از انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. داستان «نامه‌ای به خانواده سعد» به سه زبان انگلیسی، عربی و فرانسه ترجمه شده و ترجمه انگلیسی آن در کتاب «شهری در محاصره» City Under Siege در کشور آمریکا چاپ و در معرض فروش گذاشته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها