مدیر دومین طرح تفصیلی منطقه ۲۲ روایت کرد

کوچک شدن دریاچه چیتگر به نفع بساز و بفروشی

چمران :

برای اجرای طرح تفصیلی تهران معطل دلال‌بازی نمی‌مانیم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح تفضیلی منتظر دلال بازیها نمی مانیم گفت: با سلیقه شخصی کوچکترین تغییری در طرح تفصیلی نمی دهیم، پای آن ایستاده ایم و این طرح باید بلافاصله و دقیق اجرا شود.
کد خبر: ۳۶۰۷۵۵

به گزارش مهر، مهدی چمران در سیصد و بیست و دومین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی لایحه طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران ادامه داد: در صورت لزوم شورای شهر را تعطیل کرده و برای اجرای طرح تفصیلی در مناطق شهرداری آستین بالا می‌زنیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح تفصیلی معطل دلال‌بازی و رانت‌ها نمی‌مانیم و اقدام می‌کنیم اظهار داشت: سا‌لهای زیادی تهران بدون طرح در بی انضباطی و تصمیمات اشتباه مدیریت شده است. برای بررسی و تطبیق بخشهای باقی‌مانده طرح تفصیلی تا زمان اجرای دقیق آن فرصت داریم و پس از آن طرح را باید بلافاصله اجرایی کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این امکان وجود دارد که اشکالاتی در طرح تفصیلی وجود داشته باشد ادامه داد: حتی اگر لازم باشد شورا را تعطیل می‌کنیم و آستینها را بالا می‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه در دوره دوم شورا مقرر شد طرح جامع و تفصیلی همزمان شروع شود، بیان داشت: توسط تیم مشاوران تدوین این دو طرح همزمان آغاز شد و طرح جامع بعد از 35 سال، در شورای شهر به تصویب رسید.

چمران ادامه داد: رسم بر این است که ابتدا طرح جامع و سپس طرح تفصیلی دنبال شود، در شهرهای کوچک مدت تدوین و بررسی طرح جامع بسیار طولانی تر از تهران بود و طرح جامع تهران در مدت زمان کوتاهی آماده شد.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت داشت طرح تفصیلی قطعه به قطعه بررسی شود و این کار انجام شد، بیان داشت: با آیین نامه طرح تفصیلی می توانیم طرح جامع را نیز به خوبی اجرا کنیم و امیدوارم به عنوان الگویی مناسب برای دیگر شهرها به اجرا گذاشته شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه خرق عادت کار مشکلی است اما خوشبختانه این ظرفیت در شهرداری تهران وجود دارد که کارهای مهم را به انجام برسانند، گفت: دلیل طولانی شدن طرح تفصیلی بدین علت بود که انجام آن درشرایطی واقعا عملی نبود اما با پیگیری شورای شهر و تلاش معاونت شهرسازی این کار بزرگ که نیاز به کوچک سازی مقیاسها داشت پیش رفت.

چمران در واکنش به اظهارات حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران که گفت قرار بود طرح جامع و تفصیلی همزمان پیش رود اما طرح تفصیلی طولانی تر شد و این مسئله ممکن است اشکالاتی به وجود آورد، اظهار داشت: طرح تفصیلی را به سرعت دنبال می کنیم و میزان اندکی که از این طرح باقی مانده فرصتی نمی گیرد و به موقع رسیده و عقب نمی ماند.

وی افزود: با سلیقه شخصی کوچک ترین تغییری در طرح تفصیلی نمی دهیم و پای آن ایستاده ایم و این طرح باید بلافاصله و دقیق انجام شود البته از اشکالات به دور نیست.

رئیس شورای شهر ادامه داد: بخشهایی از طرح تفصیلی که تاکنون تصویب شده باید به شهرداران مناطق ابلاغ شود حتی اگر لازم است فعلا به صورت دستی به اجرا گذاشته شود.

چمران با تاکید بر اینکه اجرای اصلاحات در طرح تفصیلی و جامع پیش بینی شده گفت: اگر در طول زمان، این طرح نیاز به اصلاحات داشته باشد که به طور حتم اینگونه خواهد بود، نهاد برنامه ریزی در فرایند برنامه ریزی شده با همکاری شورا، وزارت مسکن و معاونت شهرسازی می تواند اصلاحات لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز شاید مشکلاتی در طرح وجود داشته باشد اما بهتر است ابلاغ و اجرا شود و ما مشکلات را در طول زمان شناخته و اصلاح می کنیم.

بر اساس این گزارش، بخشهایی از ماده 3 این لایحه در جلسه امروز تصویب شد و بررسی دیگر بخشهای آن به جلسات دیگر موکول شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها