علی‌اکبر ناطق نوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان به تشریح مواضع خود پیرامون حضور نیافتن در جلسات جامعه روحانیت مبارز و کناره‌گیری از صحنه سیاسی کشور، رمز نجات خواص و عوامل وحدت و همگرایی میان نیروهای انقلاب پرداخت. ناطق نوری با اشاره به عدم حضور خود در جلسات جامعه روحانیت مبارز گفت: به دلیل رعایت نشدن قواعد و ضوابط تشکیلاتی در جامعه روحانیت مبارز و افشای مواضع و رأی‌های مخفی در این تشکل به نشانه اعتراض در جلسات آن شرکت نمی‌کنم.
کد خبر: ۳۵۸۴۳۲

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا از صحنه سیاسی کشور فاصله گرفته است، افزود: از صحنه سیاسی جدا نشده‌ام؛ سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست ماست و این روشی که اتخاذ کرده‌ام نیز یک روش سیاسی و اعتقادی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دشمن‌شناسی را رمز نجات خواص دانست و گفت: مرزبندی شفاف و روشن با دشمنان و هوشیاری در مقابل فریب دشمن و اطاعت از ولی فقیه باید ملاک عمل خواص و نیروهای انقلابی باشد. ناطق نوری با بیان این‌که در دوران فتنه، شیوه‌ای اتخاذ کردم تا مورد سوءاستفاده دشمنان قرار نگیرد، افزود: با دشمن‌شناسی بموقع در دوران فتنه، زمینه سوءاستفاده دشمنان را از بین بردم.

عضو تشخیص مصلحت نظام رویکرد جذب حداکثری و دفع حداقلی را وظیفه اصلی جریان‌های سیاسی در شرایط کنونی دانست و خاطرنشان کرد: نگاه جذب حداکثری و دفع حداقلی و پررنگ کردن مشترکات و پرهیز از اعمال سلیقه‌ها موجب وحدت و پیوند عمیق‌تر و همگرایی بیشتر میان جریانات سیاسی و نیروهای انقلابی و در نتیجه تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

ناطق‌ نوری با بیان این‌‌که ریاست شورای هماهنگی بین نیروهای انقلابی را نپذیرفتم، گفت: ریش‌سفیدی و پادرمیانی در شرایط فعلی کارساز نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها