افتتاح خط تولید شناورهای تندروی راکت‌انداز سراج و موشک‌انداز ذوالفقار

خط تولید شناور تندرو و راکت‌انداز سراج 1 و نسل جدید شناور موشک‌انداز ذوالفقار، روز گذشته با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی سپاه افتتاح شد. به گزارش فارس، سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع در حاشیه این مراسم ضمن تشریح ویژگی این شناورها گفت: شناور سراج 1، یک شناور تندروی تهاجمی راکت‌انداز و متناسب با مناطق آب و هوای گرمسیری است.
کد خبر: ۳۴۹۱۲۱

وزیر دفاع، شناور ذوالفقار را مجهز به موشک نصر یک اعلام کرد و گفت: این موشک کروز دریایی با قدرت تخریب و هدف‌گیری بالا، توان بسیار خوبی را به این شناور بخشیده است.وحیدی با بیان این‌که برای طراحی و ساخت این شناور از پیشرفته‌ترین و جدیدترین فناوری‌ها استفاده شده است، سرعت، کارایی و قدرت مانور شناور سراج را در حد بالا توصیف کرد و افزود:‌ جنس بدنه این شناور فایبرگلاس و مجهز به امکانات بومی مخابراتی و ناوبری الکترونیکی است.

وی ادامه داد: طراحی کابین در این شناور به گونه‌ای است که در سرعت بالا در داخل کابین، سروصدا احساس نمی‌شود و همچنین در شرایط طوفانی، سرنشینان آن، شدت امواج را احساس نخواهند کرد.

وزیر دفاع در تشریح ویژگی‌های نسل جدید شناور موشک‌انداز ذوالفقار گفت: این شناور، شناور گشت دریایی بوده و طراحی آن براساس حمله سریع به کشتی‌های دشمن انجام شده و مجهز به موشک و تیربار است.

وحیدی کارایی مناسب، سرعت بالا،‌ مانور سریع و دریانوردی خوب را از ویژگی‌های نسل جدید شناور ذوالفقار معرفی کرد و افزود: بدنه این شناور براساس استانداردهای جهانی طراحی و ساخته شده است که از پیشرفته‌ترین تجهیزات بومی مخابراتی، ‌ناوبری و الکترونیک برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد:‌ با تولید انبوه شناور سراج 1 و نسل جدید شناور ذوالفقار، قدرت دفاعی و سرعت عمل و چابکی نیروی دریایی کشورمان به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

با آتش بازی نکنید؛ پاسخ ایران قابل پیش‌بینی نیست

وحیدی همچنین به دشمنان ایران هشدار داد که با آتش بازی نکنند. او تاکید کرد که عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران در صورت نادانی و جهالت دشمن، بسیار گسترده خواهد بود و حوزه وسیعی را شامل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع اظهار کرد: دشمنان بایستی مراقب رفتارهای ماجراجویانه خود باشند و در غیر این صورت رفتار جمهوری اسلامی ایران قابل پیش‌بینی نخواهد بود.

رتبه اول شناورهای موشک‌انداز سپاه در جهان از لحاظ سرعت و قدرت

سردار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در این مراسم گفت: شناورهای موشک‌انداز سپاه از لحاظ سرعت و قدرت در کلاس خود، رتبه اول جهان را در اختیار دارد.

فدوی یادآور شد: ما طی سال‌های پس از دفاع مقدس، فرصت بی‌نظیری را در اختیار داشتیم تا توان دفاعی خود را افزایش دهیم و در همین راستا توانسته‌ایم قدرت بازدارندگی و انهدامی خود را به نحو چشمگیری بالا ببریم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص جایگاه قدرت دریایی ایران در دنیا گفت: در بحث شناورهای موشک‌انداز تندرو هیچ کشور دنیا چنین قدرتی را در اختیار ندارد و ما تاکید می‌کنیم که در صحنه دفاع دریایی در این بخش به قدرت بی‌نظیری رسیده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با یادآوری این‌که موضوع سرعت در شناورها بسیار حائز اهمیت است، گفت: حداکثر سرعت ناوهای آمریکایی هم‌اکنون حدود 31 نات است؛ اما شناورهای ایرانی به طور متوسط دو برابر این سرعت را در اختیار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها