معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کاشان:

اجرای فاز دوم طرح کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای در کاشان

ارائه تسهیلات به بخش خصوصی برای ساخت پارکینگ در پایتخت

مدیرکل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه شهرداری تهران ایجاد پارکینگهای مکانیزه را راه حلی برای تامین کمبود پارکینگ شهر دانست و گفت: در این زمینه تسهیلاتی برای بخش خصوصی فراهم شده تا ساخت پارکینگ برای آنان سودآوری داشته باشد.
کد خبر: ۳۴۸۰۰۸

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود غفاری با اشاره به کمبود پارکینگ در سطح شهر تهران گفت: جهاد پارکینگ سازی از اهداف شهرسازی است و یکی از نیازهایی که در این زمینه وجود دارد ، ایجاد پارکینگ های مکانیزه است.ژ

وی افزود: با ایجاد پارکینگهای مکانیزه در محلات می توان به بهترین شکل از فضاهای شهری استفاده و این نیاز شهر را تامین کرد.
 
مدیر کل تدوین ضوابط ، نظارت و صدور پروانه ، پارکینگ های مکانیزه را یکی از راه حل های ترافیک موجود تهران دانست و افزود: با توجه به این که در این نوع پارکینگ ها در فضای محدود 30 متری مربع ، ظرفیت ایجاد 17 واحد پارکینگ مکانیزه است ، می توان این نوع پارکینگ را راه حلی برای تامین نیاز شهر به پارکینگ دانست.
 
غفاری با اشاره به بسته تشویقی پیشنهاد شده در خصوص ایجاد پارکینگ گفت: بر اساس این لایحه، از مالکانی که علاوه بر نیاز تجاری و اداری خود اقدام به ساخت پارکینگ مازاد می کنند فقط 10 درصد از عوارض کل مربوط به ساخت پارکینگ دریافت خواهد شد این در حالی است که شهرداری در گذشته عوارض ساخت پارکینگ طبقاتی را به طور کامل دریافت می کرده است.
 
وی با تاکید بر نقش سرمایه گذاران بخش خصوصی در احداث پارکینگ اظهار کرد: یکی از طرحهای دیگری که در این زمینه پیش بینی شده حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است که در زمینه ایجاد پارکینگ اقدام می کنند و بر این اساس تسهیلاتی در نظر گرفته شده تا ساخت پارکینگ برای آنان سودآوری داشته باشد.
 
به گفته غفاری، در حال حاضر برای همه ساخت و سازهای مسکونی و تجاری باید به ازای هر واحد یک واحد پارکینگ وجود داشته باشد تا پایان کار برای ساختمان صادر شود در غیر این صورت پایان کار برای ساختمان صادر نخواهد شد .
 
وی در ادامه در مورد کمبود پارکینگ واحدهای مسکونی خاطر نشان کرد: بسته تشویقی که ارائه شده است فقط شامل واحدهای تجاری و اداری است اما  سازندگان ساختمانهای مسکونی نیز که با کمبود پارکینگ روبرو هستند چنانچه یک واحد پارکینگ از پارکینگهای طبقانی محدوده خود خریداری کنند می توانند پایان کار ساختمان خود را دریافت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها