آخرین وضعیت منطقه زلزله زده بم روز گذشته از سوی استاندار کرمان در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی تشریح شد.گزارش خبرنگاران اعزامی جام جم به منطقه بم حاکی است
کد خبر: ۳۴۴۱۶
، با دفن بیش از 30هزار نفر از قربانیان زلزله ، آمار قربانیان به 32هزار نفر خواهد رسید. براساس آخرین خبرها ، از صبح دیروز نیروهای امدادی در قالب چند گروه پاکسازی ، آواربرداری از 6منطقه را شروع کردند و از سوی دیگر با احداث بیمارستان صحرایی در منطقه و امدادرسانی به مجروحان حادثه ، انتظار می رود بزودی مرحله بعدی عملیات امداد برای اسکان مردم ساکن در بم در مکانی جدید ، آغاز شود.

کودکان بی سرپرست

با توجه به افزایش قربانیان حادثه در زلزله بم ، کودکانی که والدین خود را از دست داده اند ، همچنان در انتظار مساعدت و یاری مردم هستند. روز گذشته به دلیل انبوه کودکان بی سرپرست ، از سوی استانداری 2واحد مهدکودک سیار با استفاده از چند دستگاه اتوبوس ، این کودکان را تحت پوشش قرار داده است . از سوی دیگر سازمان بهزیستی اعلام کرد ، خانواده هایی که توانایی نگهداری کودکان بی سرپرست را دارند ، می توانند با حضور در یکی از مراکز بهزیستی و انجام اقدامات قانونی ، سرپرستی این کودکان را به عهده بگیرند.

اعلام آمادگی 20هزار پرستار

روز گذشته بیش از 20هزار پرستار در سراسر کشور برای حضور در منطقه زلزله زده بم اعلام آمادگی کردند. از اولین ساعات وقوع زلزله بسیاری از پزشکان و پرستاران در نقاط مختلف کشور با عزیمت به بم به یاری هموطنان زلزله زده خود شتافتند. اعلام آمادگی پرستاران با گذشت چند روز از زمان حادثه در جمعه سیاه ، همچنان قابل توجه محافل خبری قرار دارد.

امدادگران ارتش می مانند

روز گذشته سرتیپ کرباسی یکی از افسران ارتش اعلام کرد: تا زمانی که نیاز باشد ، امدادگران ارتش در محل خواهند ماند. همچنین روز گذشته از سوی لشکر 16زرهی قزوین اعلام شد، پرسنل این لشکر یک روز از حقوق خود را برای کمک به زلزله زدگان اختصاص داده اند. آمار قربانیان در پرده ابهام آخرین خبرها از منطقه حاکی است ، با توجه به پراکندگی دفن اجساد در بم و روستاهای اطراف و برخی از شهرهای مجاور ، هنوز آمار دقیق قربانیان این حادثه معلوم نیست ، ضمن آن که برخی از قربانیان به دلیل شدت جراحات به صورت مجهول الهویه دفن شده اند. اگرچه آمارهای متعدد و بعضا متناقض در این خصوص ارائه شده ، اما براساس آخرین خبرها تعداد کشته شدگان به مرز 32هزار نفر رسیده است.

ورود افراد مشکوک ، ممنوع

روز گذشته نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به منظور برقراری امنیت بیشتر در منطقه زلزله زده بم ، از ورود و خروج افراد مشکوک به این شهر جلوگیری خواهد شد. همچنین با راه اندازی 3 کلانتری 11 ، 12 و 13 در شهر بم ، مردم ساکن در این مناطق می توانند برای مطرح کردن مشکلات و دریافت مجوز برای تحویل وسایل خود ، به این کلانتری ها مراجعه کنند.

مجوز یکصدهزار بسیجی صادر شد

گزارش دیگری حاکی است ، روز گذشته مسوول روابط عمومی بسیج اعلام کرد: مجوز یکصدهزار بسیجی برای کمک به بازسازی در زمینه ساخت و سازهای شهری و کشاورزی منطقه صادر شده است. گفتنی است ، در پی وقوع زلزله در بم ، علاوه بر ویرانی شهر ، بافت کشاورزی منطقه بشدت آسیب دیده است. احمد احسانی با اعلام این خبر گفت : نیروهای بسیج ، با حضور گسترده خود در منطقه ، همچنان یاری رسان مردم خواهند بود.

نجات معجزه آسای 5نفر

گزارش دیگری از منطقه حاکی است ، با گذشت 6روز از زمان وقوع زلزله در بم ، ماموران امدادی موفق شدند 5نفر از ساکنان بم را که به طور معجزه آسایی زنده مانده بودند، از زیر آوار خارج کنند. این 5نفر اعضای یک خانواده بودند که در این مدت در انتظار کمک رسانان در زیر آوار باقی مانده بودند.

گردوغبار ، اوضاع شهر را به هم زد

روز گذشته سرما و وزش باد نسبتا شدید و در پی آن گردوغبار حاصل در ویرانه های بم ، عملیات امدادرسانان را برای آواربرداری با مشکل مواجه کرد. براساس آخرین خبر ما، یک تیم از سازمان هواشناسی در محل مستقر شده است و به طور مرتب مسوولان منطقه را در جریان وضعیت هوا قرار می دهد.این گزارش حاکی است ، یک فرستنده رادیویی در بم نیز از صبح دیروز در منطقه راه اندازی شد و آخرین اطلاعیه های صادره از این فرستنده ، به اطلاع مردم می رسد.

تلاش برای زنده یابی

امیر سرتیپ محمدی ، جانشین قرارگاه جنوب شرق کشور روز گذشته اعلام کرد: اعضای یک خانواده 3نفره توسط یگانهای ارتش ، زنده از زیر آوار خارج شدند. وی افزود: یگانهای این نیرو همچنان در حال جستجو برای نجات حادثه دیدگانی هستند که احتمال می رود هنوز در زیر آوار زنده باشند.

وضعیت امنیتی مطلوب است

فرماندار بم روز گذشته وضعیت امنیتی منطقه را با حضور ماموران انتظامی مطلوب اعلام کرد. وی گفت : با افرادی که قصد اختلال در امنیت بم و یا سرقت داشته اند، بشدت برخورد شده است . وی افزود: افرادی که قصد زندگی موقت در کنار اقوام خود را دارند، نگران امنیت وسایل خود نباشند.

زمین لرزه 3/4 ریشتری ایلام را لرزاند

زمین لرزه ای به قدرت 3/4 ریشتر ایلام را در جنوب غرب ایران لرزاند. به گزارش فرانس پرس ، صبح چهارشنبه در ساعت 31/6 دقیقه صبح به وقت محلی زمین لرزه ای به قدرت 3/4 ریشتر ایلام را لرزاند. براساس گزارش ثبت شده توسط مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، مرکز زمین لرزه در ناحیه پهله بود در این حادثه خسارت مالی و جانی به کسی وارد نیامد. در این هفته زمین لرزه 3/6 ریشتری در بم بیش از 50هزار کشته بر جای گذاشت .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها