پیش از خبر

پورعطایی: کم‌کار شده‌ام چون نمی‌خواهند

غلامعلی پورعطایی، استاد دوتار نواز جنوب خراسان، آخرین روز تیرماه با همراهی گروه کوبه‌ای رادها در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌آید. در این برنامه که قطعات و تصنیف‌های شکوه، بیایید، جرس، هیچ مگو، تنفس، چکاوک، دور مشو، ای دلبر رعنای من، دل شیدا و نوایی نواخته و خوانده خواهد شد، استاد پورعطایی به تکنوازی و تکخوانی می‌پردازد.
کد خبر: ۳۴۰۹۸۰

این نوازنده پیشکسوت دوتار با اشاره به این که هیچ‌گاه گروه نوازی نکرده است و نخواهد کرد، به «جام‌جم» می‌گوید: من کار تلفیقی نمی‌کنم و از آنجا که سنت‌دار موسیقی جنوب و شرق خراسان هستم، 55 سال است که تکخوانی و تکنوازی کرده‌ام و سراغ همنوازی با گروه نرفته‌ام.

وی ادامه می‌دهد: در کنسرت 31 تیرماه هم من به طور مستقل و تنها روی صحنه می‌روم و قطعه نوایی و چند نعت‌خوانی را اجرا می‌کنم.

غلامعلی پورعطایی که سال گذشته تنها یک بار در مشهد روی صحنه رفته و این اولین اجرای او در سال جدید است، می‌افزاید: در چند سال گذشته فعالیت هنری من کم شده است که متاسفانه به سیاستگذاری غلط مسوولان فرهنگی و هنری باز می‌گردد که اهمیتی به موسیقی نواحی نمی‌دهند. این وضعیت گریبان دیگر موسیقیدانان سنتی و مقامی را نیز گرفته است.

این استاد دوتار نواز با اشاره به این که باید شرایط و بستر ارائه تجربه‌های ما به نسل جوان فراهم شود، می‌افزاید: متاسفانه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش موسیقی از ما دعوت نمی‌کنند تا سنت موسیقی نواحی را به دانشجویان معرفی کنیم و راه را برای ادامه حیات این هنر باز و هموار سازیم.

مهدی یاورمنش / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها