انتقاد فیفا از رفتار نفرت انگیز باشگاه های ثروتمند اروپا

جام جم آنلاین : سپ بلاتر ثروتمندترین باشگاه های اروپا را به داشتن رفتار نفرت انگیز و مشارکت در «غارت اجتماعی و اقتصادی استعدادهای فوتبال جهان» متهم کرد. بلاتر در روزنامه چهارشنبه فایننشال تایمز
کد خبر: ۳۳۶۹۴
نوشت به نظر من این که باشگاه های ثروتمند ماموران استعدادیابی خود را به آفریقا ، امریکای جنوبی و آسیا می فرستند تا مستعدترین بازیکنان این مناطق را «بخرند» غیرسالم ، اگر نخواهیم بگویم نفرت انگیز ، است.
باشگاه های بزرگ اروپا خود را به عنوان استعمارگران جدیدی نشان می دهند که هیچ اهمیتی به میراث و فرهنگ نمی دهند و فقط با محروم کردن کشورهای در حال توسعه از بهترین بازیکنان آنها ، در تجاوز اجتماعی و اقتصادی به این کشورها شرکت دارند.
اگر دقت نکنیم ممکن است فوتبال فقط به صورت یک بازی مبتنی بر طمع درآید ، گرایشی که به شدت با آن مخالفت خواهم کرد.
بلاتر همچنین از زیادی بازیکنان خارجی در فوتبال انگلیس انتقاد کرد.
وی ضمن ابراز نارضایتی از این که در باشگاه های ثروتمند انگلیس و کشورهای دیگر بازیکنانی از ملیت های مختلف حضور دارند ، گفت: دیگر بسیاری از باشگاه های انگلیس شایستگی آن را ندارند که انگلیسی به حساب آورده شوند زیرا بیشتر بازیکنان آنها خارجی هستند بازیکنانی که فقط به پول فکر می کنند به هفته ای 30 هزار ، 50 هزار یا حتی 100 هزار پوندی پولی که می گیرند.
بلاتر شیوه اخلاقی باشگاه های بزرگ را با اصول اخلاقی فیفا مغایر دانست و گفت: فیفا براساس قوانین سوئیس سازمانی غیرانتفاعی و برخلاف «باشگاه های میلیاردر» است که باید درآمد خود را به حداکثر برسانند... بازیکنان گرانقیمت را جذب کنند و با رقابت شدید بزرگترین ستاره ها را به خدمت بگیرند.
رئیس فیفا بار دیگر تاکید کرد که موافق نیست برای استفاده از بازیکنان باشگاه ها در تیم های ملی کشورشان به باشگاه ها پول داده شود.
وی گفت فیفا روی گنج حاصل شده به وسیله مسابقات جام جهانی و تورنمنت های دیگر نخوابیده است.
به گفته بلاتر فیفا 264 میلیون دلار به 204 فدراسیون فوتبال کشورها و 6 کنفدراسیون می پردازد.
وی افزود باشگاه ها اگر برای دادن بازیکنان خود به تیم های ملی پول می خواهند باید از اتحادیه های فوتبال بخواهند که قسمت اعظم درآمدهای فیفا را می گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها