اولین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام امروز به پایان می‌رسد

همکاری ناشران جهان اسلام برای شکوفایی فرهنگ اسلامی

اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام صبح دیروز با حضور رئیس‌جمهور، وزیر ارشاد و جمعی از مقامات کشوری و مدیران فرهنگی در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد. وزیر ارشاد با اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان همیاری و همکاری جهان اسلام برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های اسلامی و شکوفایی فرهنگ اسلامی است و ناشران جهان اسلام می‌توانند با بهره‌گیری از تجربیات یکدیگر و مشارکت در ترجمه آثار یکدیگر در دستیابی به این هدف شتاب دهند.
کد خبر: ۳۳۵۹۴۱

حسینی با اشاره به اهمیت کتاب در مبادله معرفت و فرهنگ‌ها افزود: ناشران نقش بی‌بدیلی در مبادله فرهنگی دارند. جهان اسلام امروز می‌تواند حوزه فرهنگ واحدی تشکیل دهد و امتی که معجزه آن کتاب است باید به نشر بیشتر توجه کند. به گفته وزیر ارشاد، تاکید این اجلاس بین‌المللی بر صیانت از خصوصیات اسلامی نشر در جهان اسلام است. وی پیشنهاد کرد دبیرخانه واحدی برای انسجام بیشتر ناشران مسلمان ایجاد شود.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری نیز در اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام اجتماع اندیشمندان و ناشران کشورهای اسلامی را بسیار سازنده خواند و اظهار کرد: نشر و تولید علم دو بال حرکت فرهنگی هستند، تالیف و تولید اندیشه‌، فرهنگ و انتشار آن یک مدیریت الهی است.

وی با بیان این‌که نشر اندیشه به اندازه تولید و تالیف اندیشه اهمیت دارد، گفت: اگر علم و اندیشه‌ای تولید شود اما در اختیار جامعه بشری قرار نگیرد، همانند این است که اصلاً ‌تولید انجام نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها