با انکار متهم به قتل در دادگاه مقرر شد

مهلت 10 روزه به متهم برای اثبات بی‌گناهی

دادگاه کیفری ، باتوجه به اظهارات جدید متهم مبنی بر بی‌گناهی، به وی 10 روز مهلت داد تا مدارک خود را به دادگاه ارائه کند.
کد خبر: ۳۳۵۵۳۷

به گزارش فارس، صبح 18 فروردین سال 86،‌ مأموران کلانتری 207 ترمینال جنوب از کشف جسد زن جوانی در پارک بعثت در مجاورت ترمینال جنوب باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه با جسد زن جوانی روبرو شدند که بر اثر ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده بود و این در حالی بود که هیچ مدرک شناسایی برای تشخیص هویت وی وجود نداشت.

حدود یک ماه از کشف جسد زن جوان گذشته بود که مأموران پلیس موفق به کشف یک برگ کپی شناسنامه در حوالی محل کشف جسد شدند. تحقیقات درباره شناسایی مردی که کپی شناسنامه متعلق به او بود نشان داد که وی سابقه‌دار بوده و قبلا به علت اخاذی با لباس پلیس به حبس محکوم شده است.

مرد تحت تعقیب به نام مهیار، شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل زن جوان اعتراف کرد. وی مدعی شد که با زن جوان دوست بوده و از وی تقاضای 50 هزار تومان پول کرده و زمانی که زن جوان مخالفت کرده،‌ او را به قتل رسانده است.

با اعتراف متهم به ارتکاب قتل، قرار مجرمیت وی در دادسرای جنایی صادر و پرونده به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد که صبح امروز، به ریاست قاضی حسن تردست برگزار شد. فلاح، نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده خواستار مجازات متهم شد. به دلیل عدم شناسایی هویت مقتول، خانواده او نیز شناسایی نشدند.

در ادامه جلسه ،‌ متهم در جایگاه قرار گرفت و ضمن انکار ارتکاب قتل گفت: من هیچ دخالتی در این قتل نداشتم و همه اعترافاتم تحت فشار بوده است.

وی درباره علت کشف کپی شناسنامه وی در محل کشف جسد گفت: من سال 85، شناسنامه خود را گم کردم و برای دریافت شناسنامه المثنی نیز اقدام کردم و مدارک آن موجود است.

متهم در پاسخ به سؤال قاضی تردست مبنی بر اینکه چرا در زمان تعیین وکیل و در حضور من هم اعتراف کردی،‌ گفت: می‌ترسیدم حرف مرا باور نکنید و دوبار تحت فشار قرار بگیرم.

بعد از اظهارات متهم، وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و گفت: اعترافات متهم با دلایل و شواهد مطابقت ندارد و نشان‌دهنده کذب بودن آن است. موکل من ادعا کرده که عصر، زن جوان را کشته است در حالی که جسدصبح کشف شده است.

بعد از اظهارات متهم و وکیل وی،‌ قاضی تردست و مستشاران دادگاه وارد شور شدند و در نهایت ضمن صدور حکم آزادی موقت متهم، به وی 10 روز مهلت دادند تا مدارک خود مبنی بر درخواست صدور شناسنامه المثنی را به دادگاه تحویل دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها