از سوی هیئت دولت

نحوه استقرار مدارس غیردولتی در مناطق مختلف تعیین شد

دولت در راستای اجرای قانون تاسیس مدارس غیر دولتی در مناطق و محلات مختلف و به منظور بسط و گسترش فضاهای آموزشی و در دسترس بودن آنها ، آیین‌نامه استقرار مدارس غیردولتی در مناطق و محلات مختلف را برای اجرا ابلاغ کرد.
کد خبر: ۳۳۵۳۱۹

به گزارش ایرنا ، وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش ، این آیین‌نامه را تصویب کردند.

بر اساس این آیین نامه ، استقرار همزمان مدارس غیردولتی با دوره‌های مختلف تحصیلی در یک ساختمان با درب ورودی و حیاط مشترک ممنوع است و مرجع تشخیص نیاز هر محله یا منطقه به مدارس غیردولتی و صدور مجوز استقرار آنها شورای نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی در هر استان است.

همچنین شعاع دسترسی حدفاصل مدارس غیردولتی با یکدیگر و با مدارس دولتی بر اساس دوره های تحصیلی و جنسیت دانش‌آموزان و سایر موارد توسط شورای نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی در هر استان تعیین می شود.

بر این اساس ، استقرار مدارس غیردولتی در فضاهای (عرصه و اعیان) با کاربری آموزشی و غیرآموزشی با رعایت ضوابط و مقررات آموزش و پرورش بلامانع است.

بر اساس این آیین نامه ، جوانب فنی و ایمنی ساختمان و تأیید استحکام بنا و احداث مدارس غیردولتی با رعایت آیین‌نامه طراحی و ضوابط مکان یابی فضاهای آموزشی از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع صورت می‌پذیرد.

بر این اساس ، نقشه‌های ارایه شده جهت احداث فضای آموزشی توسط مؤسسان که به تأیید وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور) رسیده باشد ، مبنای صدور مجوز احداث در شهرداری‌ های کشور است.

براساس این گزارش ، نظارت بر امر انطباق احداث مدارسی غیردولتی با نقشه ارایه شده نیز به عهده سازمان یاد شده خواهد بود.

این آیین نامه تصریح کرده است: مؤسساتی که قبل از ابلاغ این آیین‌نامه نسبت به تأسیس و راه‌اندازی مدارس غیردولتی اقدام کرده‌اند، مکلفند ظرف پنج سال نسبت به انطباق شرایط مدرسه خود با ضوابط این آیین‌نامه اقدام کنند ، در غیر این صورت مجازات موضوع بند «هـ» ماده (34) قانون تأسیس و اداره مدارس ، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیردولتی ـ مصوب 1387 ـ (تعطیلی موقت مدرسه یا مرکز از یک تا سه سال) در مورد آنان اعمال خواهد شد.

این تصمیم‌نامه پس از تأیید رئیس جمهور از سوی معاون اول برای اجرا ابلاغ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها