شهردار تهران :

سهم مترو از ذخیره ارزی قربانی کش و قوسهای اجرایی نشود

محمدباقر قالیباف شهردار تهران گفت: ما به طور شرعی، قانونی و اخلاقی توقع داریم اعتباراتی که برای مترو به تصویب رسیده از جمله اعتبار یک میلیارد دلاری از صندوق ذخیره ارزی به موقع پرداخت شود و توسعه مترو لابه لای مسائل اجرایی، فردی و نگاههایی که خارج از انصاف هستند نادیده گرفته نشود.
کد خبر: ۳۳۵۱۸۱

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر قالیباف روز شنبه در مراسم تست گرم ایستگاههای مترو از میدان شهدا تا شهید کلاهدوز با بیان این مطلب اظهار کرد: توسعه مترو امروزه یکی از پارامترهای مهم در سنجش پیشرفت کشور در همه ابعاد اجتماعی، مهرورزی، عدالت محوری، توجه به سلامت و بهداشت، پیشرفت و تکنولوژیهای روز در کشور است و امروز ما توانسته ایم با توسعه سریع خطوط مترو زمینه خدمات رسانی مناسب به شهروندان را فراهم کنیم اما برای بهره برداری کامل از ظرفیتهای موجود نیازمند حمایتهای ملی و تحقق به موقع اعتبارات مصوب از سوی دولت هستیم.

وی ادامه داد: براساس تدابیر مقام معظم رهبری اگر ما به دنبال اثر بخش بودن اصلاح الگوی مصرف هستیم توسعه مترو یکی از مهمترین پارامترهای این خواسته است که می تواند وظایف ما را در مقابل مردم جامع عمل بپوشاند.

شهردار تهران تصریح کرد: ضمن آنکه ما به طور شرعی، قانونی و اخلاقی توقع داریم اعتباراتی که برای مترو به تصویب رسیده از جمله اعتبار یک میلیارد دلاری مترو از صندوق ذخیره ارزی به موقع پرداخت شود.

وی ادامه داد: به مردم می گوییم که نگران نباشند چون من باید به عنوان شهردار تهران این مشکلات را حل و فصل  کنم و نگذارم مشکلات بر دوش مردم بیافتد، به همین دلیل با وجود آنکه از سوی دولت پولی برای ورود واگنهای جدید داده نشده اما با همت و تلاش شورای شهر در تلاشیم تا بتوانیم در حد توان واگنهای جدید را وارد خطوط کنیم تا بتوانیم در شهریور ماه با ورود تعدادی واگن جدید در ایستگاههای جدید توسعه شرقی خط 4 مترو تا میدان کلاهدوز، به شهروندان خدمات رسانی کنیم.

قالیباف تاکید کرد: اگرچه به ما خیلی سخت می گذر و باید مشکلات زیادی را تحمل کنیم اما معتقدیم که باید برای مردم با تمام توان تلاش کنیم.

شهردار تهران گفت: امروز افتخار ما این است که 5/5 کیلومتر از توسعه شرقی خط 4 مترو تهران از ایستگاه شهدا تا میدان شهید کلاهدوز کاملا به دست متخصصان داخلی ساخته شده و ماه هم توان و هم تکنولوژی سریع خطوط مترو را داریم.

قالیباف ادامه داد: در گذشته با مشارکت متخصصان داخلی به طور میانگین سالانه تنها 5/2 کیلومتر مترو آماده ساخت و بهره برداری می شد اما در حال حاضر این میزان را به 20 کیلومتر در سال رسانده ایم که با به کارگیری دستگاههای حفار اتوماتیک می توانیم میزان ساخت مترو در سال را به بیش از30 کیلومتر نیز افزایش دهیم.

 شهردار تهران تصریح کرد: در حالی که امروز یک میلیون و 800 هزار مسافر را با مترو جابه جا می کنیم در صورت تامین اعتبارت لازم و ورود واگنهای جدید می توانیم تنها در خطوط موجود ظرفیت مترو را به جابه جایی روزانه 4 میلیون نفر برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه با اجرایی شده طرح هدفمند کردن یارانه ها باید بیش از پیش به توسعه حمل ونقل و عمومی توجه شود گفت: وقتی قرار است قیمت سوخت افزایش یابد اگر مردم ببیند وسایل نقلیه عمومی به خصوص مترو می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن، ایمن، رسیع و راحت آنها را به مقصد برساند به طور حتم خود ترجیح می دهند به جای وسیله نقلیه شخصی از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

قالیباف با بیان اینکه ما بر توسعه حمل ونقل عمومی با محوریت مترو مصمم هستیم گفت: امسال باید سال شکوفایی حمل و نقل عمومی تهران باشد و تا پایان سال باید شهروندان از غرب تهران تا شرق را در مسیر خط 4 مترو به راحتی با مترو سفر کنند و همچنین در توسعه شمالی خط یک مترو تا میدان تجریش برسیم.

 وی همچنین بر راه اندازی چند خط جدید BRT تا پایان سال تاکید کرد و گفت: ضمن توسعه خطوط مترو و توسعه خطوط اتوبوسهای تندرو و افزایش ناوگان اتوبوسرانی، ساماندهی تاکسیها نیز جز برنامه های اصلی ما در سال جاریست و در واقع توسعه حمل و نقل عمومی دغدغه جدی ما محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها