تحقیق تازه ای نشان داده است که مجرمان اینترنتی در پنهان کردن رد خود هنگام حمله به وب سایت ها چندان موفق نیستند.
کد خبر: ۳۳۴۹۴۰

متخصصان امنیت در اینترنت در این تحقیق به این نتیجه رسیده اند برنامه هایی که مجرمان اینترنتی از آن استفاده می کنند هم اشکالات و نقاط ضعف دارد.

معلوم شدن این نقاط ضعف به این معنی است که می شود از همین ابزارها علیه هکرها و کسانی که به وب سایت ها در اینترنت حمله می کنند استفاده کرد.

به طور مثال می شود از همین برنامه ها استفاده کرد و هویت کسانی که از این برنامه ها استفاده می کنند را فهمید.

برخی از مجرمان اینترنتی برای حمله به سایت های دیگر برنامه های خود را می نویسند اما بسیاری از آنها از برنامه هایی استفاده می کنند که از پیش برای این کار تهیه شده است.

این برنامه ها همه ابزارهایی را که یک هکر لازم دارد را یکجا در اختیار او می گذارد.

لورن اودوت، کارشناس فرانسوی امنیت کامپیوتر از شرکت تتری سکیوریتی برروی نحوه کار تعداد زیادی از این نرم افزارها تحقیق کرده است و میزان امنیت این نرم افزارها را در برابر حملات ارزیابی کرده است.

نتیجه تحقیقات لورن اودوت نشان می دهد که بسیاری از این نرم افزارها که نام هایی نظیر نئون، الئو نور و اسنایپر دارند حفره های امنیتی جدی دارند و به راحتی می توان به آنها نفوذ کرد.

اودوت در یک سخنرانی در کنفرانس امنیت کامپیوترها به نام سی اسکن 2010 که در سنگاپور برگزار می شد، جزییاتی از سیزده اشکالی که او در برخی از برنامه های مشهور پیدا کرده بود ارائه کرد. این اشکالات در برنامه هایی وجود داشت که معمولاً برای حمله به وب سایت ها از آن استفاده می شود.

اودوت در سخنرانی خود گفت که در بسیاری از موارد می توان با استفاده از این نقاط ضعف " هکرها را هک کرد."

این نقاط ضعف این امکان را فراهم می کند تا اطلاعاتی درباره هکرها جمع آوری شود و شاید بشود با این اطلاعات آنها را شناسایی کرد، روش ها و ابزارهایشان را شناخت یا حتی از ردی که از خود به جا گذاشته اند استفاده کرد و به کامپیوتر هکر حمله کرد.

اودوت معتقد است که استفاده از این نقاط ضعف ممکن است در مواردی از نظر قانونی اشکال داشته باشد اما او می گوید که هدفش از این تحقیق " فراهم کردن راه هایی تازه برای رسیدن به اینترنتی امن در سراسر دنیا است."

بی بی سی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها