راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهام عدالت

مدیرعامل اتحادیه کشوری سهام عدالت از افزایش تعداد مشمولان دریافت این نوع سهام به 52 میلیون نفر براساس طرحی در دولت خبر داد و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهام عدالت برای مشمولان آن در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود. به گزارش مهر، داریوش پاک‌بین در نشستی خبری به تشرح اقدامات انجام شده برای توزیع سهام عدالت میان مشمولان خبر داد و تعداد تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی را 351 تعاونی، تعداد اتحادیه‌های استانی را 30 اتحادیه و شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهامی عدالت را نیز 30 شرکت اعلام کرد.
کد خبر: ۳۳۴۸۸۶

وی با بیان این‌که طی 5 مرحله سهام عدالت بین اقشار مختلف توزیع شده است، افزود: در مرحله اول در بخش اولیه و تکمیلی گروه‌های تحت حمایت، بهزیستی، رزمندگان فاقد شغل و ... در مرحله دوم روستاییان و عشایر، در مرحله سوم شاغلان و بازنشستگان، در مرحله چهارم ایثارگران و در مرحله پنجم نیز گروه‌های مختلف مردم از جمله کارگران فصلی، رانندگان تاکسی و سهام عدالت خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به این‌که تاریخ 31 خردادماه جاری پایان طرح شناسایی اولیه سهام عدالت تا مرز 42 میلیون نفر به اتمام می‌رسد، افزود: یک طرح نانوشته در دولت برای یکدست شدن توزیع سهام عدالت مطرح است که براساس آن قرار است به گروه‌هایی که تاکنون مشمول دریافت سهام عدالت نشده‌اند نیز سهام عدالت پرداخت شود.

وی این افراد را شامل گروه‌های حاشیه‌نشینان شهرها، بیکاران جامعه، کارگران بیکار غیرمتشکل، دستفروشان، کارگران واحدهای غیردولتی، صنوف کوچک، معلولانی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند، ایتام، شاغلان غیردولتی و ... نام برد و تصریح کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که تعداد مشمولان دریافت سهام عدالت به مرز 52 میلیون نفر برسد که هم‌اکنون طرح آن در دست بررسی است.

پاک‌بین خاطرنشان کرد: اگر دستور واگذاری سهام به این افراد نیز صادر شود تا پایان شهریور ماه امسال به آنها نیز سهام عدالت واگذار خواهیم کرد.وی مهم‌ترین طرح‌هایی که برای مشمولان سهام عدالت در نظر گرفته شده است را ایجاد اشتغالزایی برای اعضا اعلام و اظهار کرد: با حمایت وزارت تعاون و بانک تعاون تا پایان سال‌جاری برای 100 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد خواهیم کرد که اولین طرح در این راستا تا 2 ماه آینده در کرمان افتتاح خواهد شد.

وی از افتتاح اولین فروشگاه زنجیره‌ای سهام عدالت در سال آینده با برند سهام عدالت خبر داد و افزود: این فروشگاه‌ها در سراسر کشور برای اعضا که دارای محصولاتی 20 تا 30 درصد زیر قیمت اولیه خواهد بود، افتتاح می‌شود. همچنین طرحی با همکاری وزارت بازرگانی برای وارد کردن اقلام مصرفی اعضا و از بین بردن واسطه‌ها را داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها