لاریجانی:

هدفمند کردن یارانه‌ها نباید شوک اقتصادی به مردم وارد کند‌

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در هدفمندکردن یارانه‌ها به گونه‌ای عمل کنیم تا شوک اقتصادی به مردم وارد نشود.
کد خبر: ۳۳۴۵۹۱

به گزارش فارس از قم،علی لاریجانی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چند کار سنگین در مجلس داریم که در حال پیگیری آنها هستیم، نخست آیین دادرسی و حوزه قضا که باید در این زمینه به صورت اساسی کار شود.

وی افزود: در حوزه اقتصاد نیز قانون تجارت را مورد بررسی قرار داده‌ایم که با توجه به اینکه مکانیزم تجارت عوض شده سات، باید قانون‌های خاص آن نیز تعریف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش خصوصی نیز به دنبال این هستیم که چگونه می‌توان فضای کسب و کار را تسهیل کرد، شعار می‌دهیم که باید کار را به مردم بسپاریم اما فضای کسب و کار باز هم سخت است و طرحی آماده شده که به دنبال پیگیری آن هستیم.

لاریجانی بیان داشت:‌ همچنین نقش تکنولوژی‌های جدید در حقوق زیست محیطی نیز مورد توجه است.

وی گفت: بهره‌وری کشاورزی بدین معنا‌ست که چگونه می‌توان مواد اصلی را به دست آورد و خودکفا شویم نیز در دستور کار است و باید بهره‌وری کشاورزی را داشته باشیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت:‌ یکی از آسیب‌های بخش کشاورزی واردات بی‌رویه است که در بخش کشاورزی ساماندهی این موضوع را به متولی کشاورزی سپرده‌ایم.

لاریجانی افزود: در بحث یارانه‌ها نیز یک سری قواعد جدید را در دستور کار داریم.

رئیس مجلس همچنین به موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: برای هدفمند کردن یارانه‌ها یک زمان پنج ساله در نظر گرفته‌ایم که با یک شیب قرار است اجرایی شود.

وی تاکید کرد: باید با ملاحظه کار را انجام داد تا شوک اقتصادی وارد نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به موضوع نظارتی اشاره کرد و افزود: در بخش نظارت نیز کارهای خوبی را در نظر گرفته‌ایم و ابزارها و اختیارات را افزایش داده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌در حال حاضر برنامه پنج ساله پنجم در دستور کار است و قانون مهمی است و پله دومی به حساب می‌آید که می‌خواهد ما را به سند چشم‌انداز برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها