شبکه‌های رادیویی 17 هزار ساعت برنامه تابستانی پخش می‌کنند

محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صداوسیما از تولید و پخش 17 هزار ساعت برنامه در ایام تابستان در حوزه‌های مختلف سرگرمی، طنز، نمایشی، آموزشی، معارفی، قرآنی و... خبر داد. صوفی، درباره برنامه‌های تابستانی شبکه‌های مختلف رادیویی که امسال با ایام رمضان هم تقارن پیدا کرده، به مهر گفت: حوزه صدا با توجه به ویژگی‌های تابستان 20 هزار برنامه با 26 عنوان کلی به مدت تقریبی 17 هزار ساعت تهیه و پخش می‌کند. رویکرد ما در تولید برنامه‌های تابستان تفریحی، سرگرمی، طنز، نمایشی، آموزشی، معارفی، قرآنی، مسابقات فرهنگی و اجتماعی است. معاون صدا خاطرنشان کرد: بر این اساس شبکه‌های مختلف از اول تیرماه ویژه‌برنامه‌های متنوعی با این موضوعات تهیه و پخش می‌کنند که تا پایان تابستان ادامه دارد. وی درباره حجم برنامه‌های نمایشی در تابستان توضیح داد: برنامه‌های نمایشی و طنز افزایش خواهد یافت. همچنین در تابستان اجرای برنامه‌های رادیو تئاتر در پارک‌های مختلف شهر آغاز می‌شود و مسابقات مختلف آموزشی، دینی، علمی و معارفی هم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۳۴۴۶۲

معاون صدا افزود: 600 برنامه با هدف آموزش دینی، معارفی و... پخش می‌شود. رادیو‌های ورزش و جوان هم مسابقات جام جهانی فوتبال را پخش می‌کنند.

وی گفت: با توجه به این‌که نوجوانان و جوانان اوقات فراغت زیادی در تابستان دارند، به همین دلیل برنامه‌های ورزشی افزایش می‌یابد. صوفی تاکید کرد: امسال برنامه‌های گفتگومحور و مناظره هم افزایش می‌یابد. صوفی با اشاره به برنامه‌های ماه رمضان گفت: در این ایام هم ویژه‌‌برنامه‌های متنوعی در سحر، افطار، شب‌های قدر، عید فطر و... پخش می‌شود. یک برنامه قرآنی هم با عنوان قرآن نبض زندگی از 22 خرداد از ساعت 7 صبح تا 21 شب در خلال برنامه‌های شبکه‌های مختلف پخش می‌شود که هدف آن تقویت حضور قرآن در عرصه زندگی است .وی خاطرنشان کرد: مسابقات مختلف قرآنی هم برای پخش در نظر گرفته شده است. این مسابقات به صورت مکتوب و پیامک است. در پایان به تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان کمک هزینه سفر حج جایزه داده می‌شود.

معاون صدا درباره این‌که برنامه‌های مناظره با چه محوریتی تابستان پخش می‌شود، توضیح داد: افزایش برنامه‌های گفتگومحور در برنامه‌های امسال معاونت صدا قرار دارد و در ایام تابستان با مضمون اوقات فراغت تهیه و پخش خواهد شد و از افرادی با گرایش‌های مختلف دعوت می‌شود تا نظراتشان را اعلام کنند. صوفی با اشاره به دیگر ویژه‌ برنامه‌های تابستانی گفت: ویژه‌برنامه‌هایی هم با مضمون کتاب و کتابخوانی تهیه و پخش می‌شود تا جوانان بیشتر با کتاب‌های خوب و نویسندگان برجسته آشنا شوند. برنامه‌های تابستان بر اساس نظرسنجی که مرتب از مخاطبان گرفته می‌شود، تهیه خواهد شد تا پاسخگوی ذائقه مخاطبان باشیم، به همین دلیل از نظرسنجی مرکز تحقیقات دائم استفاده می‌کنیم.

وی درباره افزایش برنامه‌های کودک و نوجوان در شبکه‌های مختلف رادیو گفت: با شروع تابستان برنامه‌های کودک و نوجوان در رادیو تهران افزایش می‌یابد. به مرور زمان هم این برنامه‌ها در شبکه‌های مختلف رادیویی افزایش می‌یابد و قصه‌گویی هم بیشتر می‌شود.

معاون صدا درباره این‌که چرا قصه‌گویی مدتی است در رادیو کمرنگ شده و حالا دوباره افزایش می‌یابد، توضیح داد: کودکان و نوجوانان همیشه از شنیدن قصه لذت می‌برند و مخاطب نیاز دارد تا برنامه قصه‌گویی افزایش یابد، چرا که باعث بارور شدن فکر و تقویت ادبیات می‌شود. ما فرهنگ غنی قصه‌گویی داریم و باید سعی کنیم نیاز مخاطب را در این باره برطرف کنیم. صوفی تصریح کرد: برنامه‌هایی هم درباره حجاب و عفاف، ترویج نماز و نیایش، معرفی نقاط دیدنی و تاریخی ایران داریم. رادیو معارف هم برنامه‌های متنوعی پخش می‌کند تا پاسخگوی احکام و شبهات دینی باشد. همچنین برنامه‌هایی با محور شعار امسال همت مضاعف کار مضاعف تهیه و پخش می‌کنیم. با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر 4 مقوله اخلاق، دین، آگاهی و امید، ویژه برنامه‌هایی با این چهار محور در شبکه‌های مختلف تهیه و پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها