سال گذشته مهدی فخیم‌زاده چند تن از بهترین بازیگران تلویزیون را مقابل دوربین برد تا داستان سریالی را روایت کنند که «قتل در ساختمان85» نام داشت. این سریال را فخیم‌زاده برای شبکه 2 سیما کارگردانی می‌کند. رویا نونهالی، محمود پاک‌نیت، لیلا برخورداری، آشا محرابی، انوشیروان فاطمی و محسن افشانی برخی از این بازیگران هستند که از سال گذشته تا همین دو روز پیش با فخیم‌زاده همکاری داشتند تا او سریال جدیدش را که مضمونی پلیسی دارد، روایت کند. البته خود فخیم‌زاده هم یکی از نقش‌های اصلی را در کنار دیگر بازیگران به عهده گرفته بود. دو روز پیش تصویربرداری قتل در ساختمان 85 تقریبا بعد از یک سال به پایان رسید.داستان این سریال در یک ساختمان می‌گذرد؛ ساختمانی که تقریبا همه ساکنان آن خلافکار هستند.
کد خبر: ۳۳۴۴۶۱

با پیدا شدن یک جنازه در این ساختمان، پای بازپرس به آپارتمان‌های این ساختمان باز می‌شود. نقش بازپرس را محمود پاک‌نیت بازی می‌کند.نونهالی هم که با سریال «خواب و بیدار» و نقش ناتاشا بین مردم معروف شد، در سریال قتل در ساختمان 85 نقش رویا را بازی می‌کند. او با پسرش در این ساختمان زندگی می‌کند و خلاف‌های خاص خودش را دارد. محسن افشانی همان بازیگری که در سریال «ترانه مادری» نقش بچه مثبت سریال را بازی می‌کرد، نقش پسر رویا را به عهده دارد. گریم افشانی در این سریال از او شخصیتی متفاوت ساخته است. البته خلافکار درجه یک ساختمان که با دوستانش آپارتمانش را تبدیل به پاتوق خلافکاران کرده است، قدرت نام دارد که نقش او را خود فخیم‌زاده بازی می‌کند. لیلا برخورداری و انوشیروان فاطمی هم نقش زن و شوهری را بازی می‌کنند که در کار خلاف هستند...

سریال قتل در ساختمان 85 را رضا انصاریان در 26 قسمت تهیه می‌کند. همین تهیه‌کننده بود که با مشورت با کارگردان تصمیم گرفت برای لوکیشن سریال که یک آپارتمان است، دکور تهیه کند تا دیگر لازم نباشد ساختمانی را برای چند ماه اجاره کنند. ساخت دکور برای سریال‌های تلویزیونی یکی از اصول سریال‌سازی در تلویزیون است که در ایران کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. دکور این قابلیت را برای سازندگان ایجاد می‌کند که آنها براحتی بتوانند با جابه جایی دیوارها، سقف و... امکان فعالیت بیشتری در زمان تصویربرداری داشته باشند. البته سازندگان سریال خسته‌دلان هم برای ساخت این سریال دکور یک کوپه از یک قطار را در یک سوله بزرگ طراحی و اجرا کردند. سریال قتل در ساختمان 85 به محض آماده شدن از شبکه 2 سیما روی آنتن می‌رود. از دیگر بازیگران این سریال می‌توان به بهرام ابراهیمی، احسان پروال، صابر تاتاری، اردشیر تفتی، عمار تفتی، کیوان تقی‌زاده، روح‌الله حقگو، زندیش حمیدی، امیررضا دلاوری، سامره رضایی، شروین رفیعیان، نفیسه روشن، علی زرینی، فرهاد شریفی، لیدا عباسی، منوچهر قدیری، حمیدرضا قلی‌خانی، رانا قیصرنژاد، مهدی میامی وساعد هدایتی اشاره کرد.دیگر سازندگان قتل در ساختمان 85 عبارتند از مدیر تصویربرداری: محمد افسری، مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح گریم: مهین نویدی، طراح دکور: محسن شاه ابراهیمی، طراح صحنه: رامین عاشوری، طراح لباس: هایده زمانی، مدیر تولید: حسن مصطفوی، عکاس: محمد فوقانی و دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حسین فلاح.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها