بخش خصوصی در برگزاری بزرگترین نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات سهم چندانی ندارد

نظام صنفی رایانه‌ای آماده برگزاری الکامپ شانزدهم

در حالی که بیش از چهارده نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر در سراسر کشور با مشارکت و مدیریت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود، هنوز تکلیف بزرگترین نمایشگاه کشور یعنی «الکامپ» نامشخص است. به‌گزارش ایتنا، محمد ثروتی، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در گفتگو با روابط عمومی این سازمان گفت: «در حال حاضر و در سال جاری بیش از 14 نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر کشور در سطح استان‌ها با مشارکت جدی و یا با مدیریت سازمان‌های نظام صنفی استان‌ها برگزار شده است یا قرار است اجرا شود. این نمایشگاه‌ها در تعامل خوبی با شرکت‌های نمایشگاهی استان‌ها و سازمان‌های بازرگانی برنامه‌ریزی و اجرا می‌گردد. در بعضی از نمایشگاه‌ها کل کار با سازمان نظام صنفی است و در تعدادی دیگر سازمان در برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای آن نقش کلیدی دارد.»
کد خبر: ۳۳۴۳۴۹

وی افزود: «براساس سند چشم‌انداز بیست‌ساله و اهداف عالی کشور، واگذاری امور به مردم و بخش خصوصی واقعی از اقداماتی است که می‌تواند معیار و محک مناسبی برای دولتمردان و وزارتخانه‌های ما در حرکت بر مسیر سند چشم‌انداز کشور باشد. با همین نگاه خوشبختانه از ابتدای سال جاری و طی توافق با مسوولان عالی وزارت بازرگانی، وظیفه خطیر و با اهمیت ساماندهی بازار فناوری اطلاعات به سازمان نظام صنفی سپرده شده است و امور اجرایی آن نیز آغاز شده است که امیدواریم در این کار نیز به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

محمد ثروتی با اشاره به اقدامات انجام شده گفت: «در همین راستا، از یک ماه قبل اعلام آمادگی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای مشارکت جدی در برنامه‌ریزی، مدیریت و اجرای الکامپ شانزدهم به مسوولان وزارت بازرگانی و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها اعلام شده است و مذاکرات و جلساتی نیز در این خصوص صورت گرفته است و منتظر پاسخ مناسب از سوی نهادهای مربوطه هستیم.»

وی ابراز امیدواری کرد با توجه به این که کمتر از 5 ماه دیگر به برگزاری این نمایشگاه باقی مانده، مسوولان مربوطه پاسخ خود را هرچه سریع‌تر اعلام کنند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در ادامه افزود: نمایشگاه‌های قبلی الکامپ به‌دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب، از کیفیت و کمیت مناسبی برخوردار نبود و این موضوع مورد اعتراض بسیاری از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه نیز قرار گرفت. ضمن این‌که اکثر مطبوعات ما نیز گزارش‌های انتقادی تندی از این نمایشگاه منتشر کردند. لذا همه موارد فوق و این نکته که شرکت سهامی نمایشگاه‌ها صرفا باید تسهیل کننده باشد و نه متولی، لزوم برگزاری هدفمند و با برنامه این نمایشگاه را توسط خود صنف بیش از پیش نشان می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها