اتحادیه اروپا به دنبال تقویت صندوق نجات مالی یورو

وزرای دارایی اتحادیه اروپا همراه سران این اتحادیه در نشستی راهکارهای عدم ادامه بحران مالی در این قاره را بررسی می‌کنند. به گزارش و ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا برای ایجاد صندوق نجات مالی برای کمک به عضوهای واحد پول مشترک یورو، مقرر شد در نشست بعدی وزرای دارایی ناحیه یورو همراه مقام‌های عالی‌رتبه اتحادیه اروپا، پیشنهاداتی برای کنترل روند اقتصادی و جلوگیری از تکرار بحران مالی ارائه شود.
کد خبر: ۳۳۳۴۰۵

بنا بر این گزارش، پیشنهاداتی از جمله ارائه برنامه‌های طولانی مدت کنترل وضعیت اقتصادی در اتحادیه اروپا و افزایش نظارت اتحادیه اروپا بر میزان بودجه کشورهای ناحیه یورو، در نشست بعدی وزرای دارایی ناحیه یورو مطرح خواهد شد.

در همین راستا، وزرای دارایی کشورهای ناحیه یورو در نشستی در لوکزامبورگ ایجاد صندوق نجات مالی با هدف آرام کردن بازارهای مالی و کمک به کشورهای استفاده کننده از یورو را بررسی کردند.

سایه گسترده بحران مالی و بدهی کشورهای اتحادیه اروپا بر بازارهای تجاری این ناحیه باعث شد ارزش یورو برای چهارمین سال پیاپی با کمترین ارزش خود در قبال دلار مواجه شود و همچنان به روند نزولی خود ادامه دهد.

در حالی که صندوق بین‌المللی پول در حال آماده‌سازی ارائه 250 میلیون یوروی دیگر برای کمک به حل مشکلات بدهی کشورهای این ناحیه است، مدیریت حدود 60 میلیون یورو دیگر از این بسته نجات مالی را نیز به کمیسیو‌ن‌های اجرایی اتحادیه اروپا برای پوشش مشکلات مالی در حال افزایش واگذار کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها