دریافتی کارمندان معادل نرخ تورم افزایش می‌یابد

وزیر اموراقتصادی و دارایی افزایش واقعی حقوق کارمندان را در سال‌ جاری معادل 10 درصد حقوق آنان و متناسب با نرخ تورم بیان کرد. وی گفت: ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت به صورت مستقیم در سال جاری 6 درصد است و مابقی نیز از محل تامین ساز و کارهایی نظیر بهره‌وری و افزایش خدمات رفاهی جبران خواهد شد. سیدشمس‌الدین حسینی در گفتگو با ایرنا، افزود: در صورتی که نرخ تورم 10درصد فرض شود، افزایش 6 درصدی حقوق حدود 60 درصد آن را به صورت مستقیم مستهلک و جبران می‌کند و 40درصد مابقی نیز با تلفیقی از پرداخت‌های غیرمستقیم و بهره‌وری و کارانه جبران می‌شود. وی اظهار کرد:‌ میزان افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با منابع باشد تا بتوان رشد آن را جبران کرد و با توجه به سقف کنونی بودجه پس از بررسی‌ها به رقم 6 درصد برای افزایش حقوق کارمندان رسیدیم.
کد خبر: ۳۳۳۴۰۳

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان آن که علاوه بر این امر دولت می‌تواند با افزایش حقوق مسابقه تورم ـ دستمزد در کشور ایجاد کند، افزود: اصطلاحی در اقتصاد کشور به نام مارپیچ یا نردبان وجود دارد که براساس آن دستمزد ـ هزینه و تورم با یکدیگر مرتبط هستند، لذا باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور این امر را اصلاح کرد.

وی ادامه داد: تورم در سال گذشته به حدود 4/10 درصد کاهش یافته بود که این رقم در 12‌ماهه منتهی به اردیبهشت ماه سال جاری به 9/9 درصد رسید که روندی کاهنده است.

حسینی با تاکید برضرورت جلوگیری از افزایش هزینه‌ها در کشور، گفت:‌ براین اساس می‌توان در مسابقه دستمزد و تورم دخالت کرد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: برنامه چهارم توسعه نیز برضرورت توجه به بهره‌وری، تورم و دستمزد تاکید داشته است و بر همین اساس باید این 3 مورد با یکدیگر در نظر گرفته شوند. حسینی بر ضرورت اصلاح روند کنونی تاکید کرد و افزود: ماهیت علم اقتصاد به معنای انتخاب است و انتخاب نیز از سویی نیاز و از طرفی محدودیت را در خود دارد.

وی گفت: درصورتی که خواستار ایجاد بنیان محکمی برای مهار تورم در کشور باشیم باید این محدودیت‌ها را تحمل کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها