واردات دام زنده به تهران برای کاهش قیمت گوشت قرمز

استاندار تهران از آغاز واردات دام زنده به استان تهران برای کاهش قیمت گوشت قرمز در بازار خبر داد. به گزارش مهر، مرتضی تمدن با اعلام این مطلب گفت: به دلیل کاهش واردات دام زنده و محدودیت‌هایی که در این زمینه ایجاد شده بود طی هفته‌های اخیر قیمت گوشت قرمز در بازار تهران افزایش یافت.
کد خبر: ۳۳۳۰۱۵

وی افزود: افزایش قیمت گوشت قرمز باعث بروز مشکلاتی برای اقشار کم‌درآمد شد و این موضوع برای مسوولان دولتی غیرقابل تحمل بود و می‌بایست برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده می‌شد.

تمدن با اشاره به برگزاری جلسه تنظیم بازار افزود: در جلسه‌ای با حضور وزیر بازرگانی و مسوولان وزارتخانه جهاد کشاورزی، آخرین وضعیت قیمت گوشت قرمز مورد بررسی و مقرر شد واردات دام زنده از دیروز به استان تهران آزاد شود.همچنین نسبت به افزایش واردات دام ذبح شده از سایر استان‌ها اقدام سریع به عمل آمد تا موجب رفع کمبود و تعدیل قیمت گوشت قرمز در بازار شود.

استاندار تهران افزود: در این جهت هماهنگی‌های لازم با استانداران استان‌هایی که صادرکننده دام بوده به عمل آمده و همچنین مقرر شده ناوگان هوایی برای تسریع در انتقال دام حداکثر همکاری را داشته باشد.

تمدن درباره علت کاهش واردات دام زنده به استان تهران در هفته‌های اخیر گفت: به دلیل احتمال بروز تب برفکی، واردات دام زنده کاهش یافته بود که با تلاش سازمان دامپزشکی این مشکل برطرف شده است.

وزارت بازرگانی: تعادل قیمت گوشت تا پایان هفته

از سوی دیگر معاون وزیر بازرگانی گفت: با توجه به برطرف شدن مشکل تب برفکی و آزاد شدن انتقال دام زنده به تهران، قیمت گوشت تا پایان هفته جاری متعادل می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدعلی ضیغمی افزود: قیمت گوشت در برخی استان‌های کشور به‌علت شیوع تب برفکی و محدودیت انتقال دام به استان‌های بزرگ‌تر افزایش یافته بود که در این رابطه نشستی با حضور استاندار تهران، نمایندگان شبکه دامپزشکی کل کشور و اتحادیه گوشت تهران برگزار شد.

وی گفت: با توجه به گزارش‌های شبکه دامپزشکی کشور مبنی بر برطرف شدن بیماری تب برفکی، انتقال دام زنده به تهران و سایر شهرهای بزرگ آزاد شد و در حال حاضر امکان جابه‌جایی دام از طریق هوایی نیز میسر است.

ضیغمی اظهار امیدواری کرد قیمت گوشت قرمز تا پایان هفته جاری تا سطح قابل قبولی کاهش پیدا کند.

نابودی 6 هزار راس دام عشایر

در همین حال رئیس سازمان امور عشایر ایران، ثروت جامعه عشایری را 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در پی‌شیوع تب برفکی، 6 هزار راس دام عشایر در کشور نابود شد.

جهانشاه صدیق افزود: درآمد عشایر از این محل 2 هزار و 500 میلیارد تومان در سال تخمین زده می‌شود و درآمد ناخالص هر خانوار عشایری سالانه حدود 11 میلیون و 800 هزار تومان است.وی با بیان این‌که در سال 87 بالغ بر60 میلیارد تومان اعتبار برای کاهش اثرات خشکسالی در نظرگرفته شد، تصریح کرد: از این رقم 40 میلیارد تومان در اختیار سازمان قرار گرفت و در سال گذشته نیز از حدود 70 میلیارد تومان اعتبار مصوب معادل 50 میلیارد تومان تخصیص یافت و برای امسال پیشنهاد پرداخت و تامین 50 میلیارد تومان برای این منظور ارائه شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این‌که خشکسالی به بیش از 10 درصد تولیدات عشایر زیان وارد کرده است، افزود: در حال حاضر 6 هزار راس دام عشایر به‌دلیل تب‌برفکی تلف شده و از یک ماه اخیر با مهار بیماری درصد تلفات کاهش یافته است.

وی تعداد دام عشایر را 25 میلیون واحد دامی خواند و گفت: سالانه 180 هزار تن گوشت از طریق دام عشایر وارد بازار مصرف می‌شود، همچنین بالغ بر 20 درصد مواد پروتئینی مرتبط با دام و 450 تن شیر در جوامع عشایری تولید و تامین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها