صدور حکم قصاص توسط دادگاه

قاتل: فرقه ساختگی مقتول زندگی‌ام را به باد داد

مردی که مدعی بود مراد خود را به خاطر اختلاف 300 میلیون تومانی به قتل رسانده است ، با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۳۳۲۷۲۶

به گزارش فارس، شامگاه 3 مرداد 87، مأموران کلانتری 161 ابوذر از وقوع یک فقره درگیری خونین در یکی از خانه ‌های مسکونی این منطقه باخبر شدند.

مأموران با حضور در صحنه متوجه شدند مردی 50 ساله و یک مرد حدوداً 42 ساله بر اثر اصابت ضربات قمه مجروح شده‌اند که مرد 50 ساله به قتل رسیده و فرد دیگر به بیمارستان منتقل شده است.

2 روز بعد از قتل، متهم به قتل به نام امیر به پلیس آگاهی مراجعه کرد و مدعی شد بر اثر اختلافات مالی اقدام به این کار کرده و مقتول را کشته‌ است. تحقیقات نشان داد قاتل و مقتول از سالیان قبل بر سر مسائل مالی با یکدیگر درگیری داشته‌اند.

با اعتراف متهم، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد.

صبح امروز، جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد.

روشن ، نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده مانند، شکایت اولیای ‌دم ، شکایت دوست مقتول ، نظریه پزشکی قانونی ، اعترافات متهم و گزارش مرجع انتظامی، بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد.

در ادامه جلسه ، اولیای ‌دم در جایگاه قرار گرفتند و با اعلام شکایت مجدد از متهم ، خواسته خود را قصاص وی عنوان کردند.

یکی از دوستان مقتول که در محل درگیری حاضر بود و توسط متهم، به شدت مجروح شده بود ، گفت: متهم از صبح روز حادثه در خانه مقتول بود و بعد از ناهار از آنجا خارج شد. بعد ازظهر دوباره به خانه برگشت و زمانی که مقتول وارد خانه شد بدون درنگ و با بیان اینکه به آخر خط رسیدیم، به مقتول حمله کرد. مرا هم به شدت زخمی کرد تا شاهدی برای قتل باقی نماند.

من مغفول فرقه ساختگی مقتول شدم

بعد از اظهارات شاکی، متهم در جایگاه قرار گرفت و ضمن قبول اتهام قتل ، ادعاهای جدیدی در رابطه با مقتول عنوان کرد که در تمام مراحل تحقیقات و بازپرسی هیچ حرفی از آن نزده بود.

متهم درباره نحوه آشنایی با مقتول گفت: سال 80، با مقتول در محل کارم آشنا شدم. او مرا به شرکت در یک مراسم دعوت کرد که او و اعضای هیئت‌مدیره برپا کرده بودند. او مدعی بود به همراه 12 نفر، شرکتی ساختمانی را با عنوان «یاران66» تأسیس کردند که مقداری از درآمد آن را به بیماران کلیوی اختصاص داده‌اند.

وی افزود: وقتی وارد آن مجموعه شدم، متوجه شدم که آنها فرقه‌ای با همان عنوان یاران 66 به راه انداخته‌اند. مقتول مدعی بود که چشم بصیرت دارد و قادر به سیر و سلوک معنوی است. 66، نام خدا بر اساس حروف ابجد است و اعتقاد داشتیم که با خدا شراکت داریم.

متهم اضافه کرد: با تلقین مقتول مبنی بر اینکه مستجاب‌الدعوة است و به اسرار غیب آشناست ، همه اطرافیان در کنار مدیرعاملی شرکت ، او را به عنوان مراد خود پذیرفته بودند و دستورات او را بدون هیچ واکنشی اطاعت می‌کردیم. ما واقعا شیفته او شده بودیم.

وی در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه به طور اتفاقی مرتکب قتل شده است ، گفت: مطمئن هستم که اگر نقشه قتل را از قبل کشیده بودم ، مقتول با چشم بصیرتی که داشت متوجه اقدام من می‌شد.

متهم در پاسخ به سؤال قاضی که چرا تاکنون این ادعاها را نداشتی گفت: نمی‌خواستم موضوع را با کسی در میان بگذارم ولی در زندان به رفتار خود فکر کردم و تصمیم به این کار گرفتم. من در مدت 8 سالی که با مقتول کار می‌کردم ، به خانواده‌ام جفا کردم.

وی درباره روز حادثه گفت: من در ابتدای آشنایی، خانه‌ام را فروختم و همه پول آن را به مقتول دادم. تا زمان درگیری با مقتول حدود 500 میلیون تومان از او می‌خواستم که او معتقد بود این مبلغ 200 میلیون تومان است. او با بیان اینکه من مدرکی ندارم از پرداخت پول امتناع می‌کرد. چاقو را از آشپزخانه برداشتم و چند ضربه به مقتول زدم. خانه او جدای از دفتر کار، خانقاهی بود برای برگزاری مراسم عرفانی.

8 سال ، دستورات مقتول را اجرا می‌کردم

قاضی از متهم سؤال کرد چرا مرید خود را کشتی که متهم در جواب گفت: من 8 سال تمام دستورات او را بدون سرپیچی اطاعت می کردم و زمانی که بحث اختلافات مالی رخ داد متوجه اشتباهات خود شدم. در نهایت بر سر همین موضوع هم درگیر شدیم و او را کشتم.

متهم در بیان آخرین دفاعیات خود گفت: اتهام قتل را قبول دارم ولی عمدا او را نکشتم. از خانواده مقتول می‌خواهم اگر هم خواستار قصاص من هستند، مرا حلال کنند تا در آخرت عذاب نکشم.

قاضی عزیزمحمدی بعد از اظهارات متهم، ختم جلسه را اعلام کرد و به همراه مستشاران دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند. در نهایت قضات دادگاه، متهم را به خاطر قتل عمد به قصاص و به دلیل جرح عمدی دوست مقتول ، به 5 سال حبس و پرداخت دیه محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها