حفاری 6 حلقه چاه فاز 12 پارس جنوبی به پایان رسید

مدیرعامل شرکت پتروپارس گفت: از مجموع 12 حلقه چاه سکوی نخست فاز 12 تاکنون حفاری شش حلقه چاه به پایان رسیده و وارد مخزن پارس جنوبی شده ایم.
کد خبر: ۳۳۲۴۹۴

به گزارش مهر در عسلویه، غلامرضا منوچهری بعدازظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بخش حفاری فاز 12 پارس جنوبی 40 درصد پیشرفت داشته است، افزود: پس از حفاری شش حلقه چاه باقیمانده، عملیات نصب Liner برای حفاری در عمق مخزن انجام خواهد شد که پس از آن چاه های 12 گانه تجهیز شده و عملیات به جریان انداختن گاز آغاز می شود.

وی اظهار داشت: دو دکل عظیم حفاری (سوپر ریگ) در موقعیتهای مورد نظر در حال حفاری چاه های فاز 12 پارس جنوبی هستند و برای شتاب دهی به روند این عملیات در حال بررسی اعزام سومین سوپرریگ به منطقه هستیم.

مدیرعامل شرکت پتروپارس با بیان اینکه حفاری چاه های نخستین سکوی فاز 12 تا پایان امسال به پایان برسد، گفت: امیدواریم طبق این برنامه زمانبندی، با تکمیل خط لوله دریایی، بهره برداری از یک سکوی فاز 12 در تابستان سال آینده آغاز شود.

منوچهری افزود: 500 کیلومتر لوله برای انتقال گاز فاز 12 به ساحل خریداری شده است و در خرمشهر در حال آماده سازی برای انتقال به عسلویه است. وی یادآورشد: در مجموع پیشرفت فیزیکی بخش دریایی فاز 12 به 54 درصد رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها